ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

حمایت دولت از سروش و گپ
تکنولوژی

درخواست‌های شفاهی برای حمایت‌ دولت از سروش و گپ

سروش و گپ از سوی مرکز ملی فضای مجازی به عنوان دو پیام‌رسان برگزیده ایرانی انتخاب شدند و آنطور که وزیر ارتباطات می‌گوید قرار است خدمات دولت الکترونیک در این دو پیام‌رسان ارائه شود و ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۳۰

سروش و گپ از سوی مرکز ملی فضای مجازی به عنوان دو پیام‌رسان برگزیده ایرانی انتخاب شدند و آنطور که وزیر ارتباطات می‌گوید قرار است خدمات دولت الکترونیک در این دو پیام‌رسان ارائه شود و این نوعی از حمایت‌های دولتی‌ست. از سوی دیگر «محمدجواد آذری‌ جهرمی» خبر از درخواست‌های شفاهی و غیر رسمی برای ادامه سایر حمایت‌ها می‌دهد.

براساس گزارش مرکز ملی فضای مجازی درباره پیام‌رسان‌ها، سروش و گپ که توانسته‌اند از پارامترها و شاخص‌های ارزیابی نمره قابل قبولی بگیرند، به عنوان دو پیام‌رسان داخلی پیشتاز انتخاب شدند این درحالی‌ست که سایر پیام‌رسان‌ها نتوانستند از شاخص‌های ارزیابی نمره قابل توجهی بگیرند.

در همین مورد جهرمی وزیر ارتباطات در مورد نامعلوم بودن ادامه حمایت‌ها از دو پیام رسان سروش و گپ به خانه ملت اظهار کرد:

«سیاستی مبنی بر اینکه حمایت‌ها صرفا از دو پیام رسان منتخب سروش و گپ ادامه یابد یا مابقی پیام‌رسان‌ها توسط شورای عالی فضای مجازی به صورت مکتوب به وزارت ارتباطات اعلام نشده است. اظهارنظرهای شفاهی این بوده است که با توجه به محدودیت منابع، امکانات به این دو پیام رسان محدود شود.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به نارضایتی برخی از توسعه دهندگان نرم افزار در ایران اشاره کرد که معتقدند چون فضا محدود به ۷ پیام رسان شده است دیگر فضای رقابتی نیست.

حمایت دولت از سروش و گپ

جهرمی همچنین درباره ارائه خدمات دولت الکترونیک در بستر دو پیام‌رسان برگزیده، توضیح داد:

«یکی از بندهای سند حمایت از پیام‌رسان‌های بومی که توسط شورای عالی فضای مجازی مصوب شده این است که بستر ارائه خدمات دولت الکترونیک از طریق پیام‌رسان‌ها فراهم شود، بنابراین زیرساخت این اقدام مهیا شده و مذاکراتی با پیام‌رسان‌های داخلی در حال انجام است که نحوه اتصال آنها برای ارائه خدمات فراهم شود.»

به گفته جهرمی اپلیکیشن‌ها و زیرساخت پیام‌رسان‌های داخلی قدرت در دسترس پذیری خدماتِ دولت به مردم را تسهیل می کند، بنابراین خدمات دولت نه تنها در حوزه پیام‌رسان‌ها بلکه سایر اپلیکیشن‌های کاربردی که توسط مردم استفاده می شوند، ارائه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir M Zadeh
    Amir M Zadeh | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    مدیران احمق این کشور در تنگنای شدید اقتصادی به فکر چی هستن

  • enrix
    enrix | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    یعنی همون ایران خودرو و سایپا خودمون؟ لطفا این کارو نکنید! بزارید بقیه پیام رسان ها هم چه داخلیاش چه خارجیاش تا جایی که قانونتون رو بهم نمیزنن کنار بقیه فعالیت کنن! انحصار ننگه

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    تف به این همه حماقت و نادانی

مطالب پیشنهادی