ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

وانتی که می تواند کوه را تکان دهد؛ معرفی محصول برقی ریوین با 14000 نیوتن متر گشتاور

ریوین این نام جدید در دنیای خودروسازی، امیدوار است تا مقبولیتی مشابه با تسلا را کسب کند، چراکه درست همانند تسلا یک شرکت آمریکایی تازه تاسیس در حوزه وسایل نقلیه الکتریکی است. اولین محصول این ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۴۵

ریوین این نام جدید در دنیای خودروسازی، امیدوار است تا مقبولیتی مشابه با تسلا را کسب کند، چراکه درست همانند تسلا یک شرکت آمریکایی تازه تاسیس در حوزه وسایل نقلیه الکتریکی است. اولین محصول این شرکت با نام R1T پیش از نمایشگاه لوس آنجلس رونمایی شد. در ادامه نیز دیگر محصول این شرکت در نمایشگاه لوس آنجلس رونمایی خواهد شد. اسم این محصول R1S است که یک SUV هفت نفره می باشد.

این پیکاپ بر پایه پلت فرم قابل تطبیق و مودلار "Skateboard" قرار دارد که به کمک آن می توان محصولات مختلف در ابعاد متفاوتی را عرضه کرد. طول کلی این پیکاپ ریوین در حدود 5465 میلی متر است که کمی بزرگ تر از پیکاپ شرکت مرسدس بنز یعنی X-Class است.

بسته باتری های این خودرو در کف آن قرار گرفته است و به مدد این باتری ها خودرو با ظرفیت 130kWh برد حرکتی معادل 480 کیلومتر راهی جاده ها خواهد شد. ظرفیت باتری های بالاتر نیز برای این پیکاپ عرضه می شود که 180kWh هستند و برد حرکتی را به 640 کیلومتر می رسانند.

مدل پایه این پیکاپ ریوین نیز از باتری با ظرفیت 105kWh بهره مند خواهد شد و 12 ماه پس از معرفی اولیه در دسترس خواهد بود.

برای هر چرخ یک موتور الکتریکی در نظر گرفته شده است و این به معنای این است که با یک محصول چهارچرخ متحرک رو به رو هستیم. هر موتور از 4 موتور الکتریکی توانایی تولید 197 اسب بخار قدرت را دارد و مجموع قدرت به 754 اسب بخار و 1120 نیوتن متر گشتاور در مدل 135kWh می رسد.

اما نکته عجیب در خصوص این وانت گشتاور 3500 نیوتن متری تولیدی هر چرخ در حین تماس با زمین است که به معنای گشتاور کلی 14000 نیوتن متر است. برای مقایسه خوب است بدانید که یک کشنده تریلی قدرتمند در حدود 1200 نیوتن متر گشتاور دارد و این رقم بدین معناست که وانت مذکور در حدود 10 برابر قدرتمندتر از یک کشنده 18 چرخ ظاهر می شود. با توجه به چنین قدرت و گشتاور عظیمی، این پیکاپ برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به تنها 3 ثانیه زمان نیاز دارد و زیر 7 ثانیه به سرعت 160 کیلومتر بر ساعت می رسد.

در واقع به نظر می رسد که برخلاف سایر خودروهای برقی، مهندسین ریوین از یک مبدل گشتاور در خروجی هر موتور برقی استفاده کرده اند تا گشتاور نهایی ارسالی به تایر را افزایش دهند و ماحصل این امر چنین رقم عجیب و غریبی است که احتمالا می تواند قابلیت های جالب توجهی را برای این وانت به ارمغان آورد.

سیستم تعلیق در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع اتصال چندگانه موسوم به مولتی لینک است. فنرهای بادی با قابلیت تطبیق نیز تکمیل کننده این بخش هستند. ریوین معتقد است که با توجه به قوای محرکه الکتریکی و شاسی این پیکاپ، قابلیت های جاده و خارج جاده ای R1T خیره کننده خواهد بود.

ریوین

بخش زیرین خودرو به وسیله کولار و فیبر کربن پوشیده شده است تا از محفظه باتری ها محافظت کند. این پیکاپ 5 ستاره ایمنی را در موسسه ایمنی آمریکا کسب کرده است.

نمای جلویی خودرو در نگاه اول کمی ناهمگون به نظر می رسد اما در داخل اتاق فضای سخاوتمندانه ای برای سرنشینان در نظر گرفته شده است و از موادی استفاده شده که امکان تمیز کردن پس از یک رانندگی خارج جاده ای به سادگی مهیا شود.

دو صفحه نمایش بزرگ نیز برای نشان دادن سیستم عامل ریوین و طرح های گرافیکی آن در نظر گرفته شده است. فضای بار خودرو در زیر کاپوت جلو معادل 330 لیتر است و یک فضای هوشمندانه بین کابین و بخش بار قرار دارد که می تواند برای قرار دادن وسایل مختلفی مناسب باشد.

ریوین در سال 2009 میلادی تاسیس شد. این شرکت در این سال ها در سکوت رسانه ای مشغول برنامه ریزی برای اهداف مختلف خود بوده است. موسس و مدیرعامل این شرکت یعنی RJ Scaringr اعلام کرده که شرکت تا پیش از این لحظه دو نسخه از R1T را ساخته بود تا به مدل نهایی که مدل سوم است برسد.

این شرکت آمریکایی با پشتوانه مالی از خاورمیانه بیش از 560 کارمند در سرتاسر جهان دارد. مرکز طراحی و مهندسی آن در Plymouth، ایالت میشیگان است. مرکز تحقیق و توسعه باتری های آن نیز در ارواین، ایالت کالیفرنیا قرار دارد. همچنین این شرکت یک مرکز تحقیقات پیشرفته در Chertsey، Surrey انگلستان تاسیس کرده است.

محل تولید این پیکاپ در کارخانه قدیمی میتسوبیشی در ایلینویز قرار دارد که ریوین سال گذشته به مبلغ 16 میلیون دلار آن را خریداری کرده است. این سایت تولیدی توانایی تولید 350 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد.

البته ریوین در نظر دارد تا تنها 50 تا 60 هزار پیکاپ در سال به فروش برساند و در ادامه به دنبال آن است تا پلت فرم خود را به دیگر شرکت ها و برندهای جدید برای ساخت خودروی الکتریکی بدهد.

قیمت این پیکاپ که از سال 2020 در دسترس خواهد بود در حدود 61،500 دلار پس از کسر مشوق های مالیاتی است. ریوین پیش ثبت نام 1000 دلاری این پیکاپ را از همین حالا آغاز کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    ویدیوهاش تو یو تیوب هست. خیلی جالبه

  • محمدرسول
    محمدرسول | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    گشتاور اشتباه ننوشتین?اگه همینه گشتاورش که باید گفت عجیبا غریبا!!!!

  • AMIR
    AMIR | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    به به !! یه کپی ناشیانه دیگر از پراید وانت !!

مطالب پیشنهادی