ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پنجمین جشنواره عکس نور نگار
تکنولوژی

پنجمین جشنواره عکس نور نگار با تمرکز بر موضوع محیط زیست ایران برگزار می‌شود

مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره‌ عکس نورنگار تا 20 آذرماه تمدید شد. علاقه مندان برای شرکت در این دور از مسابقات می‌توانند آثار خود را طبق شرایط اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. «مسعود افشانی» ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۶

مهلت ارسال آثار پنجمین جشنواره‌ عکس نورنگار تا 20 آذرماه تمدید شد. علاقه مندان برای شرکت در این دور از مسابقات می‌توانند آثار خود را طبق شرایط اعلام شده به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. «مسعود افشانی» دبیر امسال این رویداد در گفتگو با دیجیاتو خبر می‌دهد که کیفیت مراسم امسال در سطح جهانی خواهد بود.

به گفته افشانی، امسال جشنواره به دو بخش تقسیم شده و بخش اصلی با موضوع «ایران من، با تمرکز بر محیط زیست» میزبان مجموعه عکس‌‌های شرکت‌کنندگان خواهد بود و بخش جنبی جشنواره نیز با موضوع انسان در طبیعت برگزار خواهد شد:

«امسال برای شرکت در بخش اصلی تصمیم گرفتیم تا عکاسان الزاما با مجموعه عکس خود (بین 5 تا 8 عکس) شرکت کنند و حتما استیتمنت نویسی و کپشن نویسی را در این عکس‌ها رعایت کنند. علت این تصمیم این بوده که برای گرفتن یک مجموعه عکس، عکاسان بیشتر به تکاپوی ذهنی می‌رسند. در این حالت آنها خلاقیت‌های خود را رو می‌کنند و دیگر صرفا سری به آرشیو گذشته خود نمی‌زنند. استیتمنت نویسی و کپشن نویسی هم در استانداردهای عکاسان روز دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به اینکه پیش‌تر در موسسه نورنگار کلاس‌های این موضوعات را نیز برگزار کرده بودیم؛ تصمیم گرفتیم تا از همه عکاسان بخواهیم این موارد را در آثار ارسالی خود داشته باشند.»

پنجمین جشنواره عکس نور نگار

استیتمنت نویسی یا عکس‌گزاره در عکاسی به متنی گفته می‌شود که حداکثر 400 کلمه است و در آن خبری از توضیح یا توصیف عکس نیست بلکه چرایی، هدف، مکان و مسائلی از این قبیل از زبان عکاس گفته می‌شود. کپشن نویسی اما در حدود 100 کلمه است و توصیفی درباره عکس است. افشانی تاکید دارد که عکاسان نباید در نوشتن این متون خودشان را درگیر بیش از حد ادبی بودن کلمات کنند و یک استیتمنت خوب را متنی با زبان ساده و زیبا و برخاسته از دل هنر عکاس می‌داند.

دبیر پنجمین جشنواره عکس نورنگار همچنین تاکید می‌کند که برای شرکت در مسابقه هیچ محدودیت سنی در نظر گرفته نشده و تمامی عکاسان سرتاسر جهان می‌توانند در مسابقه شرکت داشته باشند. او درباره موضوعی که امسال برای جشنواره انتخاب شده به دیجیاتو گفت:

«محیط زیست همیشه برای ما و دیگران دغدغه بوده و حفظ آن برای همگان مهم است. در مسابقه عکاسی امسال قصد داریم نگاهی تازه از دریچه عکاسان به این مقوله داشته باشیم و زیبایی‌های آن را بیشتر نشان دهیم تا حفظ از آن برای دیگران بیشتر مهم تلقی شود. این نگاه جدید را در رویداد امسال خلق می‌کنیم و امیدواریم عکاسان بتوانند محیط زیست کشورمان را به زیبایی به قاب تصاویر خود در بیاورند.»

پنجمین جشنواره عکس نور نگار

تمامی عکس‌های حاضر در رویداد بعدتر در کتاب جشنواره چاپ خواهند شد و این کتاب به شرکت‌کنندگان نیز اهدا خواهد شد. به گفته افشانی مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره عکس نورنگار روز 12 دی ماه در فرهنگستان سبا برگزار خواهد شد و همان روز جوایز برندگان به آنها اهدا می‌شود: «سه نفر در بخش اصلی 10 میلیون تومان خواهند برد و سه نفر در بخش جنبی مبلغ 6 میلیون تومان.»

وی همچنین خبر می‌دهد که بعد از اختتامیه کلیه آثار شرکت داده شده در جشنواره به مدت یک هفته در گالری سبا در معرض عموم به نمایش گذاشته خواهند شد. افشین شاهرودی، مسعود زنده روح کرمانی، نادر داودی، صادق میری و سعید محمودی ازناوه نیز داوران پنجمین دوره جشنواره عکس نورنگار هستند. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه چگونگی شرکت در جشنواره می‌توانند به سایت اصلی رویداد مراجعه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی