ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن یادآور
نرم افزار و اپلیکیشن

از کیبورد فاصله بگیرید؛ پنج اپلیکیشن که استراحت حین کار را یادآوری می‌کنند

مشکلات بینایی، درد ستون فقرات، درد دست و پا و مشکلات روحی-روانی؛ سوپرمن هم که باشید این‌ها بیماری‌هایی هستند که در اثر پشت میزنشینی زیاد به سراغتان می‌آیند و تا بهبودی کامل ماه‌ها درگیرتان می‌کنند. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

مشکلات بینایی، درد ستون فقرات، درد دست و پا و مشکلات روحی-روانی؛ سوپرمن هم که باشید این‌ها بیماری‌هایی هستند که در اثر پشت میزنشینی زیاد به سراغتان می‌آیند و تا بهبودی کامل ماه‌ها درگیرتان می‌کنند.

اگر نمی‌خواهید که شب‌ها را با ناراحتی بخوابید و صبح‌تان را با بالا انداختن قرص‌های مسکن شروع کنید، باید به حال تغییر شیوه کار کردن‌تان فکری بکنید. خصوصا این روزها که کارهای پشت میزنشینی فراگیرتر از قبل شده و تعداد بیشتری از افراد را در معرض این مشکلات قرار داده است.

هیچ چیز بهتر از ورزش و استراحت‌های کوتاه بین کاری نمی‌تواند جلوی ابتلا به امراض پشت میز نشستن را بگیرد. برای همین در جعبه ابزار امروز اپلیکیشن‌هایی را به شما معرفی می‌کنیم که استراحت و ورزش کردن بین کار را به شما یادآوری می‌کنند و برای این کار به شما انگیزه می‌دهند. در ادامه با معرفی این ۵ اپلیکیشن یادآور با ما همراه باشید.


Stretchly (یک اپلیکیشن یادآور ساده برای استراحت‌های کوتاه یا طولانی)

پلتفرم: ویندوز، مک و لینوکس

اپلیکیشن یادآور

هیچ چیز به خوبی کش و قوس دادن به بدن نمی‌تواند خون را در اندام‌ها به جریان بیندازد و Stretchly آمده که نحوه انجام این کار را به شما آموزش بدهد. بنابراین با ترکیبی از یک اپلیکیشن ورزشی و اپلیکیشن یادآور مواجه هستید.

Stretchly هر چند دقیقه یک بار، بسته به زمانی که خودتان تعیین می‌کنید به شما بابت استراحت و ورزش یادآوری می‌کند. به عنوان مثال می‌گوید که به مدت سی ثانیه، حرکات کششی دست انجام بدهید یا در دور و اطراف قدمی بزنید.

نکته عالی اینکه اگر شرایط استراحت را نداشتید می‌توانید به آسانی یک کلیک تمرینات را Skip کرده و منتظر دوره استراحت بعدی بنشینید. اما اگر تحت هر شرایطی خواستار ورزش هستید، گزینه Strict Mode به شما انگیزه می‌دهد که هر طور شده به تمرینات ورزشی‌تان بچسبید.

خوشبختانه تمرینات Stretchly کاملا قابل شخصی‌سازی هستند و از خود برنامه هم می‌توانید به صورت کاملا رایگان استفاده کنید.

دانلود برای ویندوز - دانلود برای مک - دانلود برای لینوکس 


Eye Care 20 20 20 (یادآوری عالی برای استراحت دادن به چشم)

پلتفرم: iOS و اندروید 

اپلیکیشن یادآور

در مورد اثر نور ساطع شده توسط نمایشگرها روی چشم انسان بارها گفته‌اند و شنیده‌ایم. اگر می‌خواهید از اثرات سوء این نور در امان بمانید، ورزشی ساده و سنتی شما را به این هدف می‌رساند: نگاه کردن به یک جسم دور.

اپلیکیشن Eye Care 20 20 20 هر چند دقیقه یک بار شما را به انجام این تمرین چشم تشویق می‌کند تا خیلی به نمایشگرتان زُل نزنید. در این صورت جلوی خشکی چشم را می‌گیرید و تا پایان ساعت کاری بدون خستگی می‌توانید به کارتان ادامه بدهید.

تمام کاری که این اپلیکیشن انجام می‌دهد همین است و بس، و شاید همین موضوع اندکی دلسردکننده باشد. با این وجود، اگر نصب این اپ به معنای حفظ سلامتی چشمان‌تان باشد مطمئنا ارزشش را دارد که هر از گاهی از آن استفاده کرده و یادآورهای آن را بسته به تایم کاری‌تان شخصی‌سازی کنید.

دانلود نسخه اندروید - دانلود نسخه iOS


OutStanding (یک یادآور قدم زدن تحت وب) 

اپلیکیشن یادآور

اگر تمایلی به نصب Stretchly ندارید، OutStanding گزینه بهتری برای شماست. چرا که یک اپلیکیشن تحت وب است و در عین ارسال نوتیفیکیشن نیازی به نصب ندارد. البته شیوه یادآوری این اپلیکیشن نیز با Stretchly کمی فرق می‌کند.

OutStanding یک یادآور قدم‌زنی است؛ اپلیکیشنی که هر چند دقیقه یکبار به شما هشدار می‌دهد که زیاد روی صندلی ننشینید و یکی دو دقیقه برای کاهش فشار روی پاها و ستون فقرات قدم بزنید. با انجام این کار سلامتی بدن‌تان را تضمین خواهید کرد.

تنظیم یادآور با OutStanding بسیار ساده است و همانطور که در اسکرین‌شات می‌بینید فقط با دو کلیک انجام می‌شود. با این وجود توجه داشته باشید که برای دریافت یادآورهای اپ نباید نوتیفیکیشن‌های مرورگرتان غیر فعال باشند.


Unhook (اپلیکیشنی که شما را مجبور به استراحت می‌کند) 

پلتفرم: اندروید

اپلیکیشن یادآور

Unhook متفاوت‌ترین اپلیکیشن این فهرست است. این اپ چیزی را به شما یادآوری نمی‌کند، بلکه به زور مجبورتان می‌کند که گوشی را کنار بگذارید. از این بابت می‌توان آن را با قابلیت Screen Time آی او اس و Digital Wellbeing اندروید پای مقایسه کرد.

طرز کار این اپ بدین صورت است که برای هر کدام از اپلیکیشن‌ها، از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا استریمرهای ویدیو و موزیک و بازی محدودیت زمانی می‌گذارید. وقتی که زمان‌تان سپری شد، Unhook آن اپلیکیشن را قفل می‌کند و فقط در ازای انجام یک کار به شما اجازه استفاده بیشتر می‌دهد: این که گوشی را زمین گذاشته و قدم بزنید!

Unhook به ازای هر 100 قدمی که بر می‌دارید، 10 دقیقه برای استفاده از اپ‌ها به شما زمان می‌دهد. فکر فریب دادن آن را هم فراموش کنید چرا که داده‌های قدم زدن شما با اپلیکیشن Google Fit پایش می‌شوند تا یک وقت بیهوده پاداش نگرفته باشید.

البته نگران نباشید. در صورتی که تمایلی به قدم زدن نداشتید، نادیده گرفتن و غیر فعال کردن Unhook زمان زیادی از شما نخواهد گرفت.

دانلود Unhook برای اندروید 


Micro Breaks (یادآوری قابل شخصی‌سازی برای ورزش‌های کوتاه)

پلتفرم: گوگل کروم (افزونه) 

اپلیکیشن یادآور

به عنوان یک افزونه گوگل کروم، Micro Breaks می‌تواند یادآور همیشه دم دست و ساده‌ای برای استراحت‌هایتان میان کار باشد. این اپلیکیشن به طور پیش‌فرض یک سری یادآور را برای شما در نظر می‌گیرد:

  • تنفس: هر دو ساعت یک بار، به مدت 2 دقیقه تنفس عمیق داشته باشید تا استرس‌ها را از تن‌تان بزدایید.
  • 20/20/20: هر 20 دقیقه یکبار و به مدت 20 ثانیه، به چیزی که 20 فوت با شما فاصله دارد (حدودا شش متر) خیره شوید.
  • استراحت: به ازای هر 80 دقیقه کار به مدت 6 دقیقه استراحت کنید.
  • نرمش: هر یک ساعت، به مدت 2 دقیقه از جایتان بلند شده و تمرینات کششی انجام بدهید.

خوشبختانه تمامی یادآورهای این افزونه بسته به سلیقه شما قابل شخصی‌سازی هستند و به طور رایگان می‌توانید از آن استفاده کنید.

دانلود افزونه Micro Breaks


شما برای جلوگیری از پشت میز نشینی زیاد چه روش‌ها یا ابزارهایی را پیشنهاد می‌کنید؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Moslem Safavi
    Moslem Safavi | ۱۲ آذر ۱۳۹۷

    من Stretchly را نصب کردم عالیه

مطالب پیشنهادی