ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل تسلیم شد؛ انتشار برنامه جنجالی دولت هند در اپ استور

اپل امروز یک برنامه ضد اسپم توسعه یافته توسط دولت هند را پس از مدتی توقیف در اپ استور این کشور قرار داد. این نرم افزار برای جلوگیری از تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی طراحی شده ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

اپل امروز یک برنامه ضد اسپم توسعه یافته توسط دولت هند را پس از مدتی توقیف در اپ استور این کشور قرار داد.

این نرم افزار برای جلوگیری از تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی طراحی شده است. اپل پیش از این به خاطر نگرانی در مورد دسترسی دولت هند به اطلاعات کاربران از انتشار این اپلیکیشن جلوگیری کرده بود.

کاربران تلفن در این کشور هر روز با تماس‌های زیادی از سمت کمپانی‌ها برای تبلیغات و مواردی از این دست روبرو می‌شوند. سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند برای جلوگیری از این مزاحمت‌ها این اپلیکیشن را طراحی کرده است.

اپل پیش از این به خاطر دسترسی دولت هند به تمام تماس‌ها و پیامک‌های کاربران این اپلیکیشن از انتشار آن در اپ استور جلوگیری کرده بود. البته نگرانی اپل تنها معطوف به این کشور نشده نشده و حفاظت از اطلاعات کاربران یکی از سیاست‌های اصلی این کمپانی محسوب می‌شود.

هند

این اپلیکیشن جدید که در حال حاضر کاربران هند اپ استور می‌توانند آن را دانلود کنند، از یک سیستم مبتنی بر iOS 12 برای گزارش کردن پیامک‌ و تماس‌ ها استفاده می‌کند که اطلاعات مزاحمت‌های گزارش شده از سمت کاربران را بدون دسترسی به دیگر اطلاعات گوشی به مقامات مربوطه می‌رساند.

جدا از این موارد، اپل به هیچ عنوان بازار قدرتمندی در کشور هند ندارد. کمتر از ۱ میلیون دستگاه مجهز به سیستم عامل iOS طی نیمه اول سال جاری در این کشور فروش رفته‌اند که با توجه به بازار ۱.۴ میلیارد نفری آن رقم قابل قبولی به نظر نمی‌رسد. این مشکل با عرضه آیفون‌ های XR و XS هم بهتر نشده و این محصولات جدید حتی کمتر از نمونه‌های قدیمی‌تر خود فروش رفته‌اند.

در ضمن، بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده فروش کم آیفون‌های جدید محدود به هند نیست و ظاهرا اپل به تازگی بعضی از خطوط تولید آیفون XR را تعطیل کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی