ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشخیص چهره
تکنولوژی

استفاده از فناوری برای شناسایی ورزشکاران متقلب در چین

مسئولان چینی پس از مشخص شدن تقلب تعدادی زیادی از دوندگان در دو نیمه ماراتن «شنژن»، استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره را در رقابت‌های آتی در دستور کار قرار داده اند. دو ماراتن یکی از ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

مسئولان چینی پس از مشخص شدن تقلب تعدادی زیادی از دوندگان در دو نیمه ماراتن «شنژن»، استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره را در رقابت‌های آتی در دستور کار قرار داده اند.

دو ماراتن یکی از ورزش های محبوب در چین است اما دوربین های ترافیکی اخیرا تصاویری را ثبت کرده اند که در آن برخی دوندگان با عبور از بین موانع و بیشه ها حدود دو مایل از مسیر را دور می زنند.

این فریبکاری ها تا جایی پیش رفته که تعدادی از شرکت کنندگان در میانه مسیر جای خود را با افراد دیگری عوض می کنند. سازمان دهندگان این رقابت در کل ۲۳۷ ورزشکار را به عنوان متقلب شناسایی کرده و آنها را ۲ سال از شرکت در رقابت های بعدی محروم کرده اند.تشخیص چهرهمقامات مسئول با محکوم کردن اقداماتی از این دست و به منظور جلوگیری از تکرار آن در ماراتن «کانمینگ» که با شرکت ۶ هزار ورزشکار از سراسر دنیا برگزار می شود، به فناوری تشخیص چهره متوسل خواهند شد. بدین منظور هر یک از شرکت کنندگان باید یک کارت شناسایی معتبر را به همراه داشته و تاییدیه هویت را در سیستم شناسایی چهره دریافت کند.

چین در زمینه استفاده از فناوری تشخیص چهره سابقه طولانی دارد و پیش از این در زمینه های بسیار زیادی از سفارش فست فود گرفته تا چک کردن مسافران در فرودگاه ها و دستگیری مجرمان از آن بهره برده است.

مقامات شنژن که از قطب های فناوری چین به شمار می رود، قرار است با استفاده از ابزارهای تشخیص چهره متخلفان از قوانین راهنمایی و رانندگی را شناسایی کرده و روی نمایشگرهای بزرگی که در سطح شهر نصب شده، به تصویر بکشند.

پلیس این کشور نیز در حال آزمایش نرم افزاری است که می تواند افراد را بر اساس نحوه راه رفتن شناسایی کند و بعید نیست در آینده نزدیک شاهد پیاده سازی نرم افزارهای مشابه در رقابت های ورزشی این کشور باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    ناف چینی ها رو با تقلب بریدن

مطالب پیشنهادی