ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تلگرام طلایی و هاتگرام
تکنولوژی

فیروزآبادی: تلگرام طلایی و هاتگرام مانع پیشرفت مدل‌های بومی نیستند

«ابوالحسن فیروزآبادی» عصر دیروز در حاشیه نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وضعیت هاتگرام و تلگرام طلایی باید تا آخر آذر ماه مشخص شود و اگر نتوانند از تلگرام ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

«ابوالحسن فیروزآبادی» عصر دیروز در حاشیه نخستین همایش فعالان فضای مجازی بسیج در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وضعیت هاتگرام و تلگرام طلایی باید تا آخر آذر ماه مشخص شود و اگر نتوانند از تلگرام مستقل شوند، سرویس‌شان قطع خواهد شد. او همچنین تاکید کرد که برخلاف نظرات برخی کارشناسان و مدیران پیام‌رسان‌های بومی اصلا معتقد نیست که هاتگرام و طلاگرام موجب عدم پیشرفت پیام‌رسان‌های داخلی شده‌اند و او مشکلات را از جای دیگری می‌بیند.

فیروز آبادی با اشاره به انتقاد برخی از مدیران پیام‌رسان‌ها اظهار داشت که آنها معتقدند باید قابلیت سایر پیام‌رسان‌ها را محدود کنیم تا بتوانند پیشرفت کنند در حالی که این مدل‌های بومی هنوز نتوانستند وسعت پوشش جمعیتی کل کشور را داشته باشند:

«حمایت ها از پیام رسان های داخلی در حدی بود که این پیام رسان ها راه بیافتند و پس از آن به سراغ بخش خصوصی بروند چرا که این کارها نیازمند صدها هزار میلیارد تومان سرمایه است. فعلا دو پیام‌رسان گپ و سروش که بیشتر از همه توانستند در جذب مخاطب موفق باشند را حمایت می‌کنیم و در آینده نزدیک تسهیلات سخت افزاری قدرتمندتر و بهتری در اختیارشان قرار خواهیم داد.»

تلگرام طلایی و هاتگرام

او همچنین به شایعات پیرامون فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ پرداخت و به آخرین سند تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی اشاره کرد که به موجب آن باید هر پیام‌رسان خارجی که قصد فعالیت در کشور را دارد مجوز بگیرد: «مجوز از طریق یک شرکت که نمایندگی حقوقی در ایران داشته باشد انجام شود. همچنین بانکهای داده ای پیام رسان های خارجی باید در داخل ایران باشد تا بتوانند در ایران فعالیت کنند.»

پیش از این معاونت مرکز ملی فضای مجازی نیز اعلام کرده بود که ایران هم قرار است مثل قوانین کشورهای دیگر به تمامی پیام‌رسان‌هایی که قصد فعالیت در داخل ایران را دارند مجوز اعطا کند. «عباس آسوشه» تاکید کرد که در صورت عدم دریافت این مجوز با آنها برخورد و جلوی فعالیتشان گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Amiramhdi Berenjian
    Amiramhdi Berenjian | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    خوششون اومده !
    دسترسی به اطلاعات بخش عمده ای از افراد خوب طبعا حال میده :)))

  • itookan
    itookan | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    آقا این صدها میلیارد تسهیلاتی که به این پیامرسان‌ها اختصاص میدید لطفا از جیب خودتون بدید، نه از مالیات و ثروت مردم. بنده به شخصه راضی نیستم!

  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    مگه دیوانه ام بیام پیام رسانا ایرانی نصب کنم. به قول دوستمون فقط تلگرام اصلی و رسمی .

  • فرشاد
    فرشاد | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    فقط و فقط تلگرام رسمی با پروکسی. تا دلتون هم میخواد فیلتر کنید. فیلترشکن را خدا آزاد کرد!

    • Reza Dark
      Reza Dark | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

      Big Like❤?

مطالب پیشنهادی