ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ریچارد برانسون : تا یک ماه دیگر توریسم فضایی را استارت می‌زنیم

ریچارد برانسون ، میلیونر معروف باور دارد که می‌تواند به زودی اشخاصی را به فضا بفرستد و توریسم فضایی را آغاز کند. بنیانگذار گروه ویرجین در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها مدعی شده که شرکت فضایی این ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۵

ریچارد برانسون ، میلیونر معروف باور دارد که می‌تواند به زودی اشخاصی را به فضا بفرستد و توریسم فضایی را آغاز کند. بنیانگذار گروه ویرجین در مصاحبه‌ای با رسانه‌ها مدعی شده که شرکت فضایی این گروه می‌تواند اسپیس اکس یا بلور اوریجین را کنار گذاشته و تا یک ماه دیگر مسافرانی را به فضا بفرستد.

این مسئله موجب می‌شود کریسمس امسال، ویرجین گلکتیک به اولین شرکت خصوصی بدل شود که توانسته مسافرانی را راهی فضا کند. برانسون تقریباً ۱۱ سال پیش مدعی شد که شرکت فضایی گروه ویرجین به دنبال این است که توریسم فضایی را آغاز کند و اولین شرکت خصوصی حوزه هوافضا باشد.

او درباره زمان زیاد صرف شده برای چنین پروژه‌ای عنوان نموده که طراحی یا اجرای ماموریت‌های فضایی، مسائل مشکلی به شمار می‌روند و به همین دلیل است که ۱۴ سال به طول انجامیده‌اند. او باور دارد رقبا نیز مجبورند چنین زمانی را برای شروع ماموریت‌هایشان وقت بگذارند.

چندی پیش هواپیمای مسافربری فضایی ویرجین گلکتیک موسوم به VSS Unity سومین پرواز آزمایشی خود با نیروی پیشران راکت را به پایان رساند و موفق شد تا ارتفاع ۵۱ کیلومتری سطح زمین اوج بگیرد.

این آزمایش در واقع چهاردهمین پرواز آزمایشی VSS Unity به حساب می‌آمد و مدیرعامل ویرجین گروپ پس از آن عنوان نمود که امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، این فضاپیما به عنوان اولین سفینه فضایی مسافربری پرتاب گردد. گفته می‌شود پرواز آزمایشی یاد شده در واقع سریعترین و مرتفع‌ترین تجربه یونیتی بوده است.

پیش از این گفته شده بود که برانسون قصد دارد اولین مسافر کمپانی‌اش باشد و فرزندانش نیز او را در سفر به فضا همراهی کنند اما از آنجایی که برخی پرواز‌های آزمایشی این شرکت با موفقیت یه پایان نرسیده، مسئولین امنیتی به او اجازه چنین کاری نداده اند.

با این وجود اگر ویرجین گلکتیک تا پایان سال میلادی موفق شود مسافرانی به فضا بفرستد، مسلماً اتفاق خوشایندی برای اسپیس اکس و بلو اوریجین نخواهد بود.

 

تماشا کنید: چالش ۳ میلیون دلاری ریچارد برانسون برای اختراع مجدد دستگاه تهویه مطبوع

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    بعد از ۱۴ سال تازه می خواد پرواز زیر مداری انجام بده؟اسپیس ایکس ک از ده سال پیش شروع کرده فالکون ۱ رو برد فضا،بعد فالکون ۹ رو برد فضا،با ناسا قرارداد بست،بعد راکت هارو با موفقیت فرود آورد بعد دوباره ازشون استفاده کرد،بعد سه تاشون رو بهم چسبوند ماشین ایلان متسک رو فرستاد مریخ،اخرای سال هم فضانورد هارو می خواد ببره استگاه فضایی،بعد هم با استار شیپ میره مریخ،این تازه بعد چارده سال پرواز زیر مداری می خواد انجام بده؟؟هیچکس به پای ایلان ماسک نمی رسه ...

مطالب پیشنهادی