ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هشدار ناسا در مورد سیارکی که به سمت زمین می‌آید

ناسا اخیراً به ساکنین زمین درباره‌ی یک سیارک خطرناک ۲۷ متری هشدار داده و مدعی شده که این جرم آسمانی از نزدیکی زمین خواهد گذشت. بر اساس هشدار ناسا ، سیارک 2018 WN قرار است بعداظهر ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

ناسا اخیراً به ساکنین زمین درباره‌ی یک سیارک خطرناک ۲۷ متری هشدار داده و مدعی شده که این جرم آسمانی از نزدیکی زمین خواهد گذشت. بر اساس هشدار ناسا ، سیارک 2018 WN قرار است بعداظهر امروز در نزدیکترین فاصله‌ی خود به زمین قرار بگیرد.

کارشناسان با بررسی مسیر حرکت این جرم آسمانی که به بلندی یک ساختمان دو طبقه‌ است، تخمین زده‌اند که با زمین برخورد نخواهد کرد اما جدا شدن قسمتی از آن و برخوردشان با زمین، ممکن است موجب رخ دادن اتفاقات ناگوار و مخربی دیگری شود.

سال ۲۰۱۳ میلادی، یک سنگ فضایی ۲۰ متری با زمین برخورد کرد و موجب شد که بیش از هزار نفر آسب ببینند. این جرم آسمانی بزرگ شهر کوچکی بنام چلیابینسک در مرکز روسیه را هدف قرار داد و باعث شد بسیاری از شیشه‌های این شهر بشکند. در نتیجه بارانی از شیشه بر سر ساکنین این شهر بارید و آنها را زخمی کرد.

متخصصان علوم فضایی دانشگاه کرنل مدعی شده‌اند که برخورد سیارک‌های کوچک به ندرت موجب رخ دادن اتفاقات ناگوار شده است و تا به حال کشته‌ای بر جای نگذاشته است. گفته شده که سال ۱۹۱۱، سگی بر اثر برخورد شهاب سنگ کوچکی در مصر کشته شد. آنها باور دارند که ترافیک، آلودگی و حتی رعد و برق نیز مرگبار از سیارک‌ها به شمار می‌روند و سالیانه چندین نفر را می‌گیرند.

از آنجایی که نمی توان نحوه‌ی جدا شدن احتمالی قطعات ریز از سیارک یاد شده را تعیین کرد، کارشناسان قادر نیستند خسارات احتمالی از برخورد قسمت‌هایی از سیارک 2018 WN را تخمین بزنند.

حال اگر قسمت بزرگی از این سیارک، زمین را هدف قرار دهد، بدون شک برخورد آن با زمین می‌تواند آسیب زیادی به محل برخوردش وارد کند و به علت عدم امکان بررسی و نظارت بر آن، ممکن نیست که محل مورد نظر شناسایی و تخلیه گردد. به همین دلیل کارشناسان امیدوارند سیارک یاد شده بدون تغییر در مسیر به جرکت خود ادامه دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • A.H.S
    A.H.S | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    یعنی الان؟!

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    سیارک ها چون جاذبه زیادی ندارند مثل زمین فشردع و مثل سنگ نیستند و ممکنه در اثر جاذبه زمین و نیروهای وارد شده بهشون متلاشی بشن

  • mousavish
    mousavish | ۱۱ آذر ۱۳۹۷

    لطفا گزارشش بعد از عبور از زمین رو بزارین

مطالب پیشنهادی