ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تیونینگ خودرو پلیس؛ پروژه تازه AC Schnitzer براساس ب ام و i8 [تماشا کنید]

وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت‌ های دیجیتال آلمان با همکاری کمپانی لاستیک سازی هانکوک، هر ساله با برگزاری کمپینی به نام “Tune It! Safe!” یکی از شرکت های تیونینگ را برای توسعه اتومبیلی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۳۰

وزارت فدرال حمل و نقل و زیرساخت‌ های دیجیتال آلمان با همکاری کمپانی لاستیک سازی هانکوک، هر ساله با برگزاری کمپینی به نام “Tune It! Safe!” یکی از شرکت های تیونینگ را برای توسعه اتومبیلی جذاب مخصوص نیروهای پلیس انتخاب می کنند. با این کمپین، ژرمن ها قصد دارند تیونرها را به ارتقای اصولی خودروها تشویق نموده و با پروژه های نامطمئن و غیر امن مقابله کنند.

e52b385f-police-bmw-i8-tune-it-safe-by-ac-schnitzer-13

برای سال 2019، انجمن تیونرهای آلمان (VDAT) شرکت معروف AC Schnitzer را برگزیده تا برداشت خود را از یک خودروی پلیس جذاب به نمایش بگذارد. این تیونر پرآوازه که تبحر بالایی در تقویت و ارتقای انواع محصولات ب ام و دارد، به سراغ ب ام و i8 رفته و با پرداختن به جزئیات، آن را به مدلی زیباتر و جذاب تر پرداخته است.

3a25ab84-police-bmw-i8-tune-it-safe-by-ac-schnitzer-15

کاهش ارتفاع به اندازه 20 میلی متر و تعویض رینگ های استاندارد با نمونه های 21 اینچی اولین گامی بوده که مهندسین AC Schnitzer در راستای تیونینگ i8 برداشته اند. با نصب این رینگ های پنج پره زیبا، 4.4 کیلوگرم از وزن خودرو کاسته شده است.

2a063f71-police-bmw-i8-tune-it-safe-by-ac-schnitzer-19

با بهره گیری از کیت ایرودینامیک که تمام اجزای آن از فیبر کربن ساخته شده اند، دست پرورده جدید AC Schnitzer جلوه خاص تری پیدا کرده است. این کیت شامل اسپویلر جلو، بالچه های کوچک اطراف سپر، رکاب های جانبی، باله عقب مسابقه ای و دیفیوزر عقب سه تکه می شود.

25f46dc3-police-bmw-i8-tune-it-safe-by-ac-schnitzer-17

به منظور کاهش وزن بیشتر  دستگیره درها، قاب آینه ها و جلوپنجره نمادین و کلیوی شکل ب ام و با نمونه های فیبرکربنی جایگزین شده اند.

f7fbdfd8-police-bmw-i8-tune-it-safe-by-ac-schnitzer-16

از آنجایی که نتیجه پروژه Tune It! Safe! به پلیس اهدا می شود، مدل های توسعه یافته باید دارای رنگ آمیزی مخصوص و چراغ های گردان باشند. به همین جهت ب ام و i8 نیز با رنگ آبی و خطوط زرد ارایه شده است.

ب ام و i8

در داخل کابین دامنه تغییرات کمتر بوده و به مواردی مثل جایگزینی پدال ها و دکمه گردان سیستم iDrive با نمونه های آلومینیومی محدود شده است.

مشخص نیست که آیا AC Schnitzer قوای محرکه را نیز ارتقا داده یا خیر، اما ب ام و i8 در حالت استاندارد هم به اندازه ای سریع است که می تواند در اتوبان کابوس تبهکاران باشد.

f3505913-police-bmw-i8-tune-it-safe-by-ac-schnitzer-6

بد نیست اشاره کنیم مثل ادوار قبل، ب ام و i8 مخصوص پلیس در نمایشگاه خودروی اِسِن (Essen Motor Show) در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این نمایشگاه که در واقع می توان آن را نسخه اروپایی نمایشگاه SEMA دانست، بین 30 نوامبر و 9 دسامبر (9 الی 18 آذر) در شهر اسن آلمان برگزار می شود.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی