ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آمار جمعیت کاربران ایرانی
تکنولوژی

معاونت آموزش و پرورش: 20 میلیون کاربر ایرانی اینترنت کمتر از 20 سال سن دارند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ۵۶ میلیون کاربر اینترنت، ۲۰ میلیون نفر زیر ۲۰ سال سن دارند به موضوع توسعه سواد رسانه‌ای تاکید داشت و عدم یادگیری این ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۵

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ۵۶ میلیون کاربر اینترنت، ۲۰ میلیون نفر زیر ۲۰ سال سن دارند به موضوع توسعه سواد رسانه‌ای تاکید داشت و عدم یادگیری این نوع سواد را برای ادامه راه نسل آینده کشور خطرناک دانست.

«علیرضا کاظمی» در نشست تخصصی تاثیر فضای مجازی بر دختران دانش آموز اذعان داشت که موضوع بانوان و فضای مجازی در کشور کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و عدالت‌های جنسی در تمامی حوزه‌ها همچنان برقرار نیست:

«در جامعه امروز فضای سومی به نام فضای سایبری نیز افزوده شده که ضریب نفوذ بالاتری نسبت به جامعه آموزشی دارد. فضای مجازی می‌تواند به عنوان ظرفیتی ارزشمند در اختیار نهاد تعلیم و تربیت قرار بگیرد، اما شروطی دارد که فراهم شدن استلزامات و زیرساخت‌ها در نظام آموزش و پرورش از این جمله است.»

آمار جمعیت کاربران ایرانی

کاظمی تعبیر شهر بی‌قانون برای فضای مجازی را چندان درست ندانست و تاکید کرد که بر اساس آمار  ۲۰ میلیون نفر در اینستاگرام حضور دارند:

«همچنین ۴۰ میلیون نفر کاربر شبکه مجازی و تلگرام هستند که ۴۰ درصد آنها از فیسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. از این ۵۶ میلیون کاربر اینترنت، ۲۰ میلیون نفر زیر ۲۰ سال سن دارند و این یعنی بیش از یک سوم آمار جمعت آنلاین ما را نوجوانان تشکیل می‌دهند.»

او باور دارد که آمار فوق نشان می‌دهد جوانان بدون برنامه و شتابزده وارد این فضا شدند و آحاد جامعه بدون داشتن سواد رسانه‌ای لازم وارد فضای اینترنت شدند. او نتیجه این شتابزدگی را در اطلاعات بی‌کیفت و یا انتشارات غلط دیتاها عنوان می‌کند و نقض حریم شخصی را نیز یکی دیگر از ضررهای آن می‌داند:

« افراد بین ۲۰ تا ۸۰ ساعت در هفته درگیر فضای مجازی هستند که این مساله موجب اختلالاتی در روابط اجتماعی مردم شده است. فضای مجازی سبک زندگی‌ها را تغییر داده و باید زودتر به آن رسیدگی کرد.»

آمار جمعیت کاربران ایرانی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طبق آمارها حدود ۶۸ درصد طلاق ثبت شده در ۱۵۰ کشور دنیا به علت ارتباط یکی از زوجین با فرد دیگری در فضای مجازی است اظهار کرد: فضای مجازی در یادگیری دانش‌آموزان اختلال ایجاد کرده و پیامدهای اخلاقی و اعتقادی به دنبال داشته و یک فضای هرزه نگاری هم بوجود آمده است. او تاکید داشت که این فضا و استفاده از آن باید مدیریت شود و حذف صورت مساله چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kian Ali bakhshi
    Kian Ali bakhshi | ۱۲ آذر ۱۳۹۷

    بهش بگین شما خیلی به فکر ما دانش اموزا هستی بودجه نخورین از ما و اینکه اخلاق به این معلمای محترم یاد بدین

مطالب پیشنهادی