ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جنگ تجاری
تکنولوژی

آتش‌بس موقت در جنگ تجاری مانع افزایش قیمت گجت‌ها شد

مقامات آمریکا و چین ابراز امیدواری کردند که طی ۹۰ روز بر سر منازعات جاری از جمله انتقال فناوری به توافق برسند. تا دو سال قبل کمتر کسی فکر می کرد که دونالد ترامپ وعده ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

مقامات آمریکا و چین ابراز امیدواری کردند که طی ۹۰ روز بر سر منازعات جاری از جمله انتقال فناوری به توافق برسند.

تا دو سال قبل کمتر کسی فکر می کرد که دونالد ترامپ وعده های انتخاباتی جنجالیش را پس از رسیدن به قدرت عملی کند و بسیاری از جمله بوش پدر آنها را لاف سیاسی قلمداد می کردند. با این حال وی با تکیه بر اریکه قدرت در ینگه دنیا وعده هایی نظیر اعمال تعرفه های سنگین بر محصولات وارداتی را عملی کرد که قیمت ها را تا حدودی افزایش داد.

هدف از این جنگ تجاری حمایت از محصولات داخلی و ترغیب شرکت ها به انتقال کارخانه هایشان به خاک آمریکا عنوان شده است. در دور دوم این سیاست قرار بود محصولات بسیار دیگری از جمله گجت های اپل مشمول تعرفه های بیشتر شوند که نگرانی هایی را بین خریداران برانگیخته بود، حالا اما به نظر می رسد مقامات واشنگتن و پکن به توافقاتی برای عدم وضع تعرفه جدید دست پیدا کرده اند.

در حالی که قرار بود نرخ تعرفه ها از یازدهم دی ماه سال جاری با افزایش ۱۵ درصدی به ۲۵ درصد برسد، مقامات دو کشور توافق کرده اند که این اقدام ۹۰ روز به تعویق افتاده و مذاکرات بیشتری درباره مسائلی نظیر سرقت حق مالکیت معنوی و پتنت ها صورت گیرد.

در راستای این توافق قرار شده چین هم واردات قابل توجهی از آمریکا داشته باشد که شامل انرژی و محصولات صنعتی می شود.

تعرفه های جدید اگرچه محصولاتی مثل ساعت های هوشمند را تحت تاثیر قرار نمی دهد اما بهای اولیه محصولات بسیاری ۱۵ درصد افزایش می یابد که با در نظر گرفتن هزینه های خرده فروشی برای کاربر نهایی بیشتر هم خواهد شد. ترامپ پیش از این به شرکت های مثل اپل پیشنهاد کرده بود که برای اجتناب از این افزایش قیمت کارخانه های خودرا به آمریکا منتقل کننند، این در حالی است که دستمزد کارگران در این کشور به مراتب بیش از چین است.

 

تماشا کنید: یکپارچه شدن خودرو و هواپیماهای بدون سرنشین در آینده حمل و نقل شهری 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۲ آذر ۱۳۹۷

    ترامپ که خیلی ها مسخره اش می کنند، داره دونه دونه وعده های انتخاباتیش رو عملی می کنه و تاحدی هم موجب افزایش رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در آمریکا شده.
    از اون طرف هم ما حسن روحانی و جهانگیری رو داریم که هر دو بار، کلی وعده مثل ۱۰۰ روزه و ... دادن، بلافاصله هم زدن زیرش و همه مون رو مسخره کردند. جالبه برام اونایی که دور دوم حافظه ۴ ساله شون ریست شد و تکرار کردند. اینم نتیجه اش

مطالب پیشنهادی