ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دفاتر پیشخوان دولت
تکنولوژی

رگولاتوری: دفاتر ICT باید به دفاتر پیشخوان دولت تبدیل شود

پروانه ۵۰۰ دفتر پیشخوان بدون فعالیت لغو شد. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اعلام این موضوع، خبر از الزام سرویس‌دهی سازمان‌های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

پروانه ۵۰۰ دفتر پیشخوان بدون فعالیت لغو شد. رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ضمن اعلام این موضوع، خبر از الزام سرویس‌دهی سازمان‌های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار در دفاتر پیشخوان داد و تاکید کرد که آنها نباید به صورت موازی دفاتری راه‌اندازی کنند.

«حسین فلاح جوشقانی» درباره آخرین وضعیت دفاتر پیشخوان توضیح داد که بر اساس اساسنامه شرکت ملی پست، ساماندهی این دفاتر به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و با بررسی‌های انجام شده تعداد بسیاری از پروانه‌های صادر شده در همان حد و  بدون هیچ اقدامی باقی مانده بودند که بر همین اساس بالغ بر ۵۰۰ پروانه لغو شدند.

وی راه اندازی دفتر و ارائه سرویس را دو مشکل اصلی دفاتر پیشخوان عنوان کرد و افزود:

«سازمان های خدمت رسان مانند ثبت احوال، تامین اجتماعی و وزارت کار باید سرویس های خود را در این دفاتر پیشخوان ارائه کنند و نباید به صورت موازی دفاتری را راه اندازی کنند. در همین زمینه کارگروهی در استان ها برای بررسی میزان نیازمندی همان استان به دفاتر پیشخوان تشکیل شده است.»

دفاتر پیشخوان دولت

معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه پروانه این دفاتر از طریق سازمان تنظیم ارائه می‌شود و با تجهیز سیستم‌ها نظارت نیز به صورت برخط صورت می‌گیرد به روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اظهار کرد:

«در مجموع حدود ۱۳ هزار دفتر پیشخوان و دفتر ICT در کشور وجود دارد که به دلیل تغییر ماهیت سرویس‌ها، دفاتر ICT نیز باید به دفاتر پیشخوان تبدیل شوند.»

به گفته رئیس سازمان رگولاتوری در ابتدای دولت دوازدهم تنها نیمی از شهرهای کشور تحت پوشش تلفن همراه قرار داشت که ظرف چند ماه تمام شهرهای کشور به پوشش نسل ۳ و ۴ تلفن همراه مجهز شدند و هم اکنون نیز نسبت به سال گذشته این پوشش در شهرهای کشور کامل شد. این روند رشد و توسعه در تمامی نقاط کشور نشان می‌دهد که حالا راه برای هرچه بیشتر الکترونیکی شدن دفاتر پیشخوان و تنوع ارائه خدمات در آنها باز شده و دولت در عملی شدن این اقدام مصمم است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی