ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای پالیسید معرفی شد؛ رقیبی قدرتمند در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط

بالاخره پس از انتشار تیزرهای متعدد و لو رفتن تصاویر واقعی، هیوندای از بزرگ ترین شاسی بلند خود در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کرد. این اتومبیل هشت نفره، پالیسید (Palisade) نامگذاری شده و در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

بالاخره پس از انتشار تیزرهای متعدد و لو رفتن تصاویر واقعی، هیوندای از بزرگ ترین شاسی بلند خود در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی کرد. این اتومبیل هشت نفره، پالیسید (Palisade) نامگذاری شده و در کلاس شاسی بلندهای سایز متوسط (Mid-Size) قرار می گیرد.

2020-hyundai-palisade (23)

پالیسید که قرار است جایگزین نسخه گرند سانتافه (XL) شود، از طراحی با ابهتی برخوردار است. در نمای ظاهری این خودرو می توان شباهت های زیادی با برادران کوچک تر مثل کونا و سانتافه پیدا کرد، اما به دلیل المان هایی مثل جلو پنجره حجیم، فرم جعبه ای اتاق و ستون C صخیم، با صلابت تر از آنها دیده می شود.

2020-hyundai-palisade (14)

علی رغم فرم جعبه ای اتاق، پالیسیدایرودینامیک مطلوبی داشته و با ضریب درگ 0.33 وضعیتی مشابه با پژو 405 دارد. به گفته هیوندای، زاویه ستون A، اسپویلر عقب و ورودی های هوای جلو، در دستیابی به چنان ضریب درگ تحسین برانگیزی نقش بسیار مثبتی ایفا کرده اند.

2020-hyundai-palisade (31)

در داخل کابین کیفیت، راحتی کاربرد و سادگی مورد تاکید قرار گرفته است. به همین خاطر داشبورد خودرو چیدمان یکدستی داشته و خبری از دکمه های متعدد نیست.

2020-hyundai-palisade (13)

بالای داشبورد پالیسید میزبان یک نمایشگر 10.25 اینچی است که به واسطه آن می توان سیستم های اینفوتینمنت و مسیریاب را کنترل کرد. این نمایشگر یا به عبارت بهتر سیستم اینفوتینمنت از اندروید اوتو و اپل کارپلی پشتیبانی می کند.

2020-hyundai-palisade (45)

هیوندای در پشت فرمان تریم های رده بالا از یک نمایشگر 12.3 اینچی کمک گرفته تا کلیه اطلاعات لازم را بصورت گرافیکی در اختیار راننده بگذارد. شارژ بی سیم Qi،  سیستم صوتی ساخت اینفینیتی و سیستم هداپ دیسپلی - با قابلیت نمایش اطلاعاتی از قبیل سرعت، وضعیت کروز کنترل هوشمند، مسیریاب، وضعیت نقاط کور و وضعیت سیستم جلوگیری برخورد از جلو - از دیگر ویژگی های قابل ذکر کابین پالیسید هستند.

2020-hyundai-palisade (44)

هیوندای برای ترغیب مشتریان، امکان سفارش مواد با کیفیتی مثل چرم ناپا را فراهم نموده، همچنین برای استفاده راحت تر، صندلی های ردیف دوم و سوم را به قابلیت تا شدن خودکار مجهز کرده است.  در هر ردیف چند پورت USB تعبیه شده تا خیال سرنشینان از بابت شارژ یا اتصال گجت های دیجیتال راحت باشد.

2020-hyundai-palisade (40)

کره ای ها وظیفه تامین نیروی بزرگ ترین شاسی بلند خود را بر عهده یک موتور 3.8 لیتری V6 گذاشته اند. این موتور توانایی تولید 291 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور را دارا بوده و از طریق گیربکس هشت سرعته خودکار چرخ ها را به حرکت در میاورد.

2020-hyundai-palisade (10)

اگر بخواهیم از رقبای هیوندای پالیسید یاد کنیم، باید از مدل های مطرح و جا افتاده ای مثل تویوتا هایلندر، هوندا پایلوت، نیسان Pathfinder و فورد اکسپلورر نام ببریم. نکته جالب اینکه در مقایسه با رقبای یاد شده، پالیسید به لحاظ قدرت و گشتاور در شرایط بهتری قرار دارد.

2020-hyundai-palisade (15)

جدیدترین شاسی بلند کره ای ها، به صورت استاندارد با رینگ های 18 اینچی و تایرهایی با ابعاد 245/60 فروخته خواهد شد، اما در صورت علاقه خریداران می توانند نمونه های 20 اینچی را با تایرهای 245/50 سفارش دهند.

https://static.digiato.com/digiato/2018/12/2020-hyundai-palisade-16.jpg

هیوندای پالیسید با سیستم هر چهار چرخ محرک HTRAC قابل انتخاب خواهد بود. این سیستم برای رانندگی در مسیرهای مختلف حالت هایی مثل نرمال، اسپرت، هوشمند و مخصوص برف دارد. در حالت مخصوص برف، سیستم اختصاصی هیوندای بر اساس میزان چسبندگی هر یک از چرخ ها، گشتاور را بین محورهای جلو و عقب و همچنین قسمت چپ یا راست خودرو توزیع می کند. علاوه بر این ها، سیستم HTRAC به قفل دیفرانسیل نیز مجهز شده است.

2020-hyundai-palisade (8)

برای حضور پر قدرت در بازار شاسی بلندهای سایز متوسط، هیوندای پالیسید به صورت استاندارد با انبوهی از امکانات و تجهیزات ایمنی راهی نمایندگی ها خواهد شد. این تجهیزات شامل مواردی مثل سیستم جلوگیری برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، سیستم جلوگیری برخورد از نقاط کور، سیستم حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم جلوگیری برخورد با خودروهای عبوری از عقب، سیستم خروج امن، سیستم کمکی کنترل نوربالا، سیستم کنترل هوشیاری راننده، کروز کنترل هوشمند و شروع حرکت و توقف خودکار می شوند.

2020-hyundai-palisade (5)

تکمیل کننده لیست بلند بالای تجهیزات ایمنی پالیسید، هفت ایربگ استاندارد و سیستم اخطار وجود سرنشین در صندلی عقب (Rear Occupant Alert) است که به صورت آپشن ارایه شده؛ این سیستم با تکیه بر سنسورهای اولتراسونیک حرکت کودکان یا حیوانات خانگی حاضر در صندلی های عقب را مدام در نظر گرفته و حضور آنها را به راننده یادآوری می کند.

2020-hyundai-palisade (21)

در صورت خروج راننده از خودرو و جا ماندن موجود زنده بر روی صندلی عقب، پالیسید با به صدا در آوردن بوق یا ارسال اعلان به تلفن همراه راننده، وی را در جریان شرایط موجود می گذارد.

هیوندای امیدوار است پالیسید بتواند 5 ستاره کامل ایمنی را از موسسه NHTSA کسب کند. کره ای ها تاکنون درباره قیمت حرفی به میان نیاورده اند، اما انتظار می رود رقم نهایی بسته به سطح امکانات بین 30 الی 50 هزار دلار متغیر باشد. این خودرو با هفت رنگ متنوع ارایه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱۲ آذر ۱۳۹۷

    آرزو به دل موندیم

مطالب پیشنهادی