ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فالکون ۹
علمی

جابجایی ۴ رکورد با هت‌تریک اسپیس اکس در پرتاب فالکون ۹ [تماشا کنید]

اسپیس اکس روز گذشته با پرتاب موفق یک راکت فالکون ۹ که برای سومین بار مورد استفاده قرار می گرفت، ۴ رکورد جدید از خود به جای گذاشت. کمپانی تحت نظر ایلان ماسک شب گذشته ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

اسپیس اکس روز گذشته با پرتاب موفق یک راکت فالکون ۹ که برای سومین بار مورد استفاده قرار می گرفت، ۴ رکورد جدید از خود به جای گذاشت.

کمپانی تحت نظر ایلان ماسک شب گذشته راس ساعت ۲۲:۰۴ به وقت تهران راکت فالکون ۹ را از «پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ» روانه فضا کرد. نخستین رکورد جابجا شده به نوزدهمین ماموریت موفق این کمپانی طی یک سال بر می گردد که رکورد قبلی ۱۸ پرتاب را پشت سر گذاشته است.

این موشک ۶۴ شی مختلف از جمله خاکستر صد فرد فوت شده را به خود به فضا برده که رکورد جدیدی برای صنایع فضایی آمریکا به شمار می رود. هرچند در این زمینه هند با حمل ۱۰۴ محموله مختلف طی یک پرتاب حرف اول را در جهان می زند.

نکته دیگر به استفاده مجدد از راکت B1046 برمی گردد که برای سومین بار به عنوان راکت حمل روانه فضا شده و دو ماموریت اول آن به ۱۱ می و ۷ آگوست سال جاری برمی گردد. علاوه بر این راکت مذکور تنها موشکی است که سابقه پرتاب از هر سه سکوی اسپیس اکس را در کارنامه دارد.فالکون ۹

این ماموریت که با نام SSO-A: SmallSat Express صورت گرفته شامل ۱۵ میکروماهواره و ۴۵ ماهواره مکعبی است که به ۳۴ سازمان از ۱۷ کشور مختلف از جمله آمریکا، استرالیا، کانادا، ایتالیا و لهستان تعلق دارند.

این محموله های گرانقیمت در مخزن ۶.۰۹ متری جای گرفته اند که به دو قسمت مختلف تقسیم شده است. اسپیس اکس این پرتاب را یکی از ماموریت های پیچیده و دشوار عنوان کرده است.

در میان ابزارهای پرتاب شده دستگاهی برای اتصال دیوایس ها به اینترنت، ماهواره های ردیابی سیارات و یک ماهواره آزمایشی اختر زیست شناسی قرار دارد که توسط گروهی از دانش آموزان فلوریدایی توسعه پیدا کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    بدبخت های خرافاتی
    یعنی بشر اینقدر پیشرفت کنه آخر اینقدر باهاش احمقانه رفتار کنه

  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    فضا رو کردن قبرستون؟

مطالب پیشنهادی