ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی به کمک اپلیکیشن‌های پرداخت می‌آید

اپلیکیشن‌های پرداخت در تلفن‌های هوشمند تحولات بزرگی در مدیریت امور مالی کاربران به وجود آورده‌اند. اما اکنون سرویس همراه کارت خبر می‌دهد که از هوش مصنوعی در این حوزه استفاده کرده است. هوش مصنوعی به ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۳ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۵

اپلیکیشن‌های پرداخت در تلفن‌های هوشمند تحولات بزرگی در مدیریت امور مالی کاربران به وجود آورده‌اند. اما اکنون سرویس همراه کارت خبر می‌دهد که از هوش مصنوعی در این حوزه استفاده کرده است. هوش مصنوعی به کار رفته در این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد تا با اسکن کردن کارت‌های بانکی گوناگون دیگر نیازی به وارد کردن اطلاعات به طور دستی نداشته باشند و با انتخاب کارت مورد نظر در منوی برنامه، به راحتی اقدامات پرداختی را انجام دهند.

«حمید درزی» مدیر بازاریابی همراه کارت در همین رابطه به دیجیاتو می‌گوید:

«لازمه‌ی هر نوع پرداخت، ورود اطلاعات کارت بانکی است. همراه کارت با استفاده از هوش مصنوعی، امکان اسکن کارت بانکی را مهیا کرده است. با استفاده از این تکنولوژی، کاربران می‌توانند به سادگی اطلاعات کارت بانکی خود را ثبت کنند. همچنین این سیستم از یادگیری ماشین استفاده کرده و با گذر زمان کارت‌هایی با طراحی بسیار سخت را نیز می‌تواند اسکن کند. کاربران می‌توانند هر تعداد کارت را که می‌خواهند در همراه کارت اسکن کنند. سپس کارت مورد نظر برای انجام تراکنش، به سادگی و با اسکرول کردن انتخاب خواهد شد.»

اپلیکیشن‌های پرداختی

درزی مساله امنیت را یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران می‌داند و تاکید دارد که دسترسی‌های گرفته شده از کاربر صرفا بخاطر سهولت رابط UI اپلیکیشن است. او از همکاری با 18 بانک کشور خبر می‌دهد و تاکید دارد که همراه کارت جزو شرکت‌­های پرداخت یار مجاز به انجام فعالیت در شبکه شاپرک است: «تمامی این 18 بانک امنیت اپلیکیشن ما را مورد آزمایش قرار داده‌اند و خوشبختانه از کلیه این آزمایشات موفق بیرون آمده‌ایم.»

از نکات امنیتی رعایت شده در این برنامه‌ می‌توان به مواردی چون الزام به وارد کردن رمز عبور چهار رقمی (یا استفاده از سنسور اثر انگشت یا تشخیص چهره) برای ورود به اپلیکیشن اشاره کرد. همچنین رمز دوم کارت بانکی و CVV2 در هر بار استفاده از کاربر پرسیده شده و برای جلوگیری از هر گونه خطر امنیتی، در دیتابیس همراه کارت ذخیره نمی‌­شود. او می‌گوید تیم فنی و امنیتی دائما برنامه را رصد کرده و به طور دوره‌ای موارد امنیتی را دوباره چک می‌کنند تا خطری کاربران را تهدید نکند:

«همراه کارت برای جلوگیری از تخلف در این نوع پرداخت، از سیستم تشخیص تخلف (Fraud Detection) استفاده می‌کند که دائماً در حال یادگیری و تکامل است. این مساله در بانک‌های جهانی به صورت گسترده در حال اجراست و در سیستم بانکی کشوری ما فعلا چندان جایگاهی ندارد ولیکن در همراه کارت توانسته‌ایم وارد مراحل مقدماتی آن شویم.»

اپلیکیشن‌های پرداختی

ارائه خدمات ترکیبی از دیگر قابلیت‌های همراه کارت است و امکان انتقال وجه از تمامی کارت‌های عضو شتاب به همه حساب‌های موجود در شبکه بانکی کشور است. انجام این کار از طریق خدمت کارت به شبا انجام می‌شود و برای کاربران از 5 میلیون تا 10 میلیون تومان متغیر است. هزینه کارمزد در این سیستم هم به مراتب کمتر از هزینه کارت به کارت بوده و این موضوع می‌تواند تشویقی برای استفاده از این سرویس باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Salim Shahalivand
    Salim Shahalivand | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    ترجیح میدم دستی وارد کنم چون فقط رمز هست شماره کارت خودش ذخیره میشه

  • mohamadamak
    mohamadamak | ۱۳ آذر ۱۳۹۷

    شبا خیلی عالیه

مطالب پیشنهادی