ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

محمد قربانیان
تکنولوژی

آمریکا دو تاجر ایرانی بیت کوین را تحریم کرد

دو ایرانی به نام های «محمد قربانیان» و «علی خراشادی زاده» به اتهام همکاری با طراحان باج افزار SamSam و تبدیل درآمد آنها به ریال از سوی آمریکا تحریم شده اند. وزارت خزانه داری ایالات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

دو ایرانی به نام های «محمد قربانیان» و «علی خراشادی زاده» به اتهام همکاری با طراحان باج افزار SamSam و تبدیل درآمد آنها به ریال از سوی آمریکا تحریم شده اند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده هفته قبل برای اولین بار چند آدرس بیت کوین را در لیست تحریم های خود قرار داد. آدرس های مذکور متعلق به هکرهایی به نام «فرامرز شاهی سوندی» و «محمد مهدی شاه منصوری» هستند که به باور این وزارتخانه از طریق توسعه بدافزار SamSam به باج گیری از سازمان ها و شرکت ها پرداخته اند.محمد قربانیان

SamSam سازمان ها و موسسات بسیاری را در کشورهای آمریکا، انگلیس، بلژیک، کانادا، استرالیا و دانمارک هدف قرار داد اما عمده حملات آن در ایالات متحده صورت گرفته است.

هفته گذشته وزارت خزانه داری این کشور دو هکر ایرانی را به طراحی و پیاده سازی این باج افزار محکوم کرد و حالا دو نفر دیگر به اتهام همکاری و تسهیل نقل و انتقال باج های به دست آمده به لیست تحریم ها اضافه شده اند. این افراد محمد قربانیان و علی خراشادی زاده نام داشته و ظاهرا در زمینه های داد و ستد ارزهای دیجیتال فعالیت دارند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا این دو، ارزهای مجازی حاصل از باجگیری را به ریال تبدیل کرده و به حساب هایی در سیستم بانکی ایرانی واریز کرده اند. در جریان این فعالیت ها بیش از ۷ هزار تراکنش از طریق دو آدرس ارز دیجیتال خراشادی زاده و قربانی صورت گرفته است. این داد و ستدها از طریق ۴۰ صرافی مختلف صورت گرفته و مقدار آن در مجموع بالغ بر ۶ هزار بیت کوین برآورد شده که حتی امروز و علی رغم سقوط قیمت بیت کوین ارزش آن برابر ۲۳.۴ میلیون دلار است.

محمد قربانیان در واکنش به این اتهام اعلام کرده که وی در زمینه تجارت ارز دیجیتال فعالیت دارد و علی رغم داد و ستد با دو فرد مذکور هرگز از منبع بیت کوین های آنها اطلاع نداشته است. وی تاکید کرده که تمام اطلاعات مربوط به این معاملات از جمله پرینت چت‌ها، تراکنش های صورت گرفته و غیره را در اختیار پلیس فتا قرار خواهد داد تا بی گناهی وی ثابت شود.

علاوه بر این وی تاکید کرده که مطمئن نیست شاهی سوندی و شاه منصوری در توسعه باج افزار مذکور دست داشته باشند و بهتر بود وزارتخانه آمریکایی پیش از اعلام رسمی اتهام از طریق مراجع بین المللی اجازه دفاع را به متهمان می داد. به گفته قربانیان این دو از طریق پیامرسان های معمولی از جمله اسنپچت و تلگرام با او تماس گرفته و درخواست فروش ۵۰ بیت کوین را داشته اند. محمد قربانیان

اوایل امسال بود که مرکز ماهر در مورد باج افزار مذکور به کاربران هشدار داد. هکرهای توسعه این بدافزار SamSam از طریق آسیب پذیری های شناخته شده در سیستم عامل و یا حمله Brute force و شکستن کلمات عبور ضعیف به سیستم نفوذ کرده و به سرعت فایل ها را رمزنگاری می کرد. کاربران برای دسترسی دوباره به فایلهایشان چاره ای جز پرداخت باج در قالب رمزپول نداشتند که گاهی اوقات به ۱.۷ بیت کوین برای یک سیستم نیز می رسید.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته کسب و کارهای بخش خصوصی ۵۰ درصد، مراکز بهداشتی ۲۶ درصد، سازمان های دولتی ۱۳ درصد و بخش آموزشی ۱۱ درصد از قربانیان SamSam را تشکیل می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • tohid asadi
    tohid asadi | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    من فقط موندم امریکایی ها خراشادی زاده رو چطوری میگن?

  • molavy
    molavy | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    معلومه بیت به بیت کوینشون سوخته

  • hosein n
    hosein n | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    آمریکای حروم لقمه

مطالب پیشنهادی