ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طراح اصلی پورشه 911 بازنشسته شد؛ خداحافظی با یک مهندس اسطوره ساز

فردیناند پورشه در سال 1931 شرکت پورشه را در شهر اشتوتگارت تأسیس کرد، که در زمینه طراحی و توسعه موتورهاى خودرو، همچنین ارائه خدمات مهندسی و مشاوره، فعالیت خود را آغاز نمود. بدون شک برای ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

فردیناند پورشه در سال 1931 شرکت پورشه را در شهر اشتوتگارت تأسیس کرد، که در زمینه طراحی و توسعه موتورهاى خودرو، همچنین ارائه خدمات مهندسی و مشاوره، فعالیت خود را آغاز نمود. بدون شک برای ساخت خودرو تلاش و همبستگی کل شرکت لازم است. اما در پورشه، بیشتر از هر کسی، همه این مسئولیت ها بر دوش یک نفر است و زمان بازنشستگی او فرا رسیده است. این شخص آگوست اکلاینر است، که در طول 18 سال گذشته، مسئول توسعه تمام نسخه های پورشه 911 بوده است.

پورشه 911

پورشه 911 اولین خودروی اسپرت دنیا است. این خودرو دارای طراحی شناخته شده است و موتور آن در عقب خودرو قرار می‌گیرد. اولین نسخه 911 براساس طرح‌ هایی ساخته شد که فردیناند الکساندر پورشه، نوه بنیانگذار کارخانه پورشه، در دهه پنجاه میلادی کشیده بود. از زمان معرفی این خودرو در سال 1963، تا کنون شش نسل از این خودرو ساخته شده است. با وجود تغییرات زیاد فنی، ساختار و ظاهر خودرو تا حد زیادی حفظ شده است.
البته اکلاینر از سال 2016  پروژه 718 باکستر کیمن ‎ را نیز تحت حیطه مدیریت خود داشت اما با کامل شدن پروسه 911 جدید، او با طراحى این خودرو خداحافظى کرد.
آگوست اکلاینر در سال 1983 میلادی به پورشه پیوست و بر روی توسعه شاسی ها به عنوان مهندس مکانیک کار کرد. او قبل از اینکه مسئولیت خط اصلی 911 را داشته باشد، تا سال 2001 نقش های مختلفی را در شرکت تجربه کرد. بعد از 2001، در کنار 911، سه نسل از خودروهای اسپرت نمادین را به تولید رساند و روانه بازار کرد، علاوه بر این چند سال پیش مسئول 718 نیز شد.

حال که او بازنشست می شود، اکلاینر مسولیت های خود را به فرانک-استفان والیسر، مدیر موتور اسپرت و خط GT پورشه، که محصولات متنوع قابل توجه ای همانند GT3، GT2  و از گذشته پدر اسپایدر 918 (918 Spyder)را ارائه داده است، انتقال می دهد. سابقه والیسر، او را اولویت انتخاب برای عهده دار شدن پروژه 911 می کند. مسئولیت های او از سال آینده میلادی شروع خواهد شد.
الیور بلوم ، مدیر عامل پورشه، در رابطه با بازنشستگی اکلاینر گفته است: از آگوست اکلاینر بابت تعهد فوق العاده اش به شرکت تشکر می کنیم. در طول 18 سال همکاری، او در شکل گیری پورشه 911 بیش از همه نقش داشته است. او توانست به صورت مداوم 911 را اصلاح کند و در عین حال شخصیت خودرو را نگه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • m.javadtt
    m.javadtt | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    سلام. کسی میدونه نوشتار دقیق و درواقع صحیح اسم های برده شده تو متن چیه؟ منظورم به انگلیسی هست. اگه میدونین بگین لطفا. خیلی ممنون.

  • mohsen_id
    mohsen_id | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    دستش درد نکنه
    بهرحال امیدوارم طراح بعدی فرم چراغ های جلو رو از چشم قورباغه تغییر بده و یه تنوعی بشه.. من که بخاطر شکل یکنواختش نحریدم رفتم پراید خریدم

    • zitanix
      zitanix | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

      آفرین محسن جان کار درستی کردی

  • mortezaniksard
    mortezaniksard | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    طراح سایپا کی بازنشسته میشه خدا میدونه...البته اگه طراح داشته باشن?

مطالب پیشنهادی