ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه 71 گوگل کروم برای اندروید منتشر شد؛ با تغییرات آشنا شوید

پس از انتشار نسخه 71 گوگل کروم برای مک، ویندوز و لینوکس، ساعاتی پیش نسخه اندروید این مرورگر نیز منتشر شد. طبق روال همیشگی در این نسخه شاهد تغییراتی در قابلیت‌های فنی و همچنین تغییراتی ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

پس از انتشار نسخه 71 گوگل کروم برای مک، ویندوز و لینوکس، ساعاتی پیش نسخه اندروید این مرورگر نیز منتشر شد. طبق روال همیشگی در این نسخه شاهد تغییراتی در قابلیت‌های فنی و همچنین تغییراتی در ظاهر و رابط کاربری اپلیکیشن بوده‌ایم.

نسخه 71 گوگل کروم مبارزه با تبلیغات آزاردهنده را با قدرت بیشتری ادامه می‌دهد. از جمله تبلیغاتی که در این نسخه مسدود می‌شوند می‌توان به مواردی اشاره کرد که ظاهر صفحات چت یا پیام‌های هشدار سیستم یا پوش نوتیفیکیشن‌ها را تقلید می‌کنند.

گوگل کروم

از سوی دیگر توسعه‌دهندگان حالا می‌توانند به دلخواه ظاهر وب اپلیکیشن‌های خود در حالت تمام صفحه را شخصی‌سازی نمایند. اما از منظر رابط کاربری، شاهد تغییراتی در منوی تنظیمات مرورگر بوده‌ایم. حالا در بخش Basics منوی “Autofill and payments” به دو دسته مجزا تقسیم‌بندی شده: “Payment methods” و “Addresses and more” که حالا کاربران می‌توانند با کلیک‌های کمتری به آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

گوگل کروم 71 برای ورود به صفحات پرداخت بانکی (که ساختار درستی نداشته و به قدر کافی در مورد شیوه پرداخت به کاربر توضیح نداده‌اند) به شما صفحه هشداری را نشان می‌دهد. در این صورت می‌توانید با دقت و هشیاری بیشتری در مورد پرداخت یا عدم پرداخت در آن صفحه تصمیم‌گیری کنید.

گوگل کروم

اما تغییر کوچک دیگری که شاید بسیاری متوجهش نشوند، در بالای تب‌های جدید اتفاق افتاده. حالا در عوض دیدن لبه‌های سفید و خالی شاهد آیکن سیاه و سفید گوگل کروم در کنار عبارت New Tab خواهید بود.

و در نهایت سیاست‌های جدید گوگل در خصوص پخش خودکار ویدیو یا آهنگ در وبسایت‌ها، روی Web Audio API این نسخه از مرورگر نیز اعمال شده است. نسخه 71 گوگل کروم را می‌توانید همین حالا برای رایانه‌های دسکتاپ و اندروید دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Reza Dark
    Reza Dark | ۱۶ آذر ۱۳۹۷

    ممنون ک همیشه اخرین نسخه برنامه ها رو گذارش میدین. حرف ندارین.

  • Ameer
    Ameer | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    قرار بود توی نسخه ۷۱ مک، از دارک مد موهاوی ساپورت بشه ولی خبری نیست!

مطالب پیشنهادی