ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دفاع انجمن حمایت از علی بابا
تکنولوژی

انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان از علی بابا در برابر مخالفان ارزان فروشی دفاع کرد

انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در واکنش به تهدید شکایت از علی بابا توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به جرم ارزان فروشی بلیت هواپیما اعلام کرد که گران‌فروشی و کاهش کیفیت خدمات جرم است. ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۱۳

انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در واکنش به تهدید شکایت از علی بابا توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به جرم ارزان فروشی بلیت هواپیما اعلام کرد که گران‌فروشی و کاهش کیفیت خدمات جرم است.

انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان طی نامه‌ای خطاب به انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی، ماده ۸ قانون حمایت از مصرف‌کنندگان را یادآور شد. در این قانون آمده است که «هرگونه تبانی و تحمیل شرایط از سوی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات که موجب کاهش عرضه یا پایین آوردن کیفیت یا افزایش قیمت شود، جرم محسوب می‌شود»

انجمن حمایت در ادامه از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی درخواست کرد تا مستندات قانونی، مبنی بر احراز خارج از ضابطه عمل کردن واحدهایی که با سود کمتر از سقف حاشیه اقدام به ارائه خدمات می‌کنند را ارائه کند.

دفاع انجمن حمایت از علی بابا

«نیما قاضی»، مدیرعامل علی بابا می‌گوید متوقف کردن ارزان فروشی بلیت هواپیما، نوعی تبانی برای جلوگیری از ارزان فروشی به حساب می‌آید و طبق قانون جرم است: «ما دلیل اصرار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی به وقوع این جرم را نمی‌دانیم.»

قاضی روز گذشته در گفتگو با دیجیاتو  عنوان کرد که تخفیف دادن حق هر واحد صنفی است و واحدها می‌توانند قیمت‌گذاری را آنطور که خودشان می‌دانند انجام دهند، اما اگر این موضوع تخطی از قانون تلقی شود، بسیار خطرناک است:

«سود فروش بلیت متعلق به عامل فروش است و عامل فروش، چه آنلاین و چه حضوری، مجاز است از میزان سود خود به مشتری تخفیف دهد. به این ترتیب با توجه به اینکه میزان تخفیف‌های در نظر گرفته شده به میزان ۵ تا ۹ درصد و در حدود سقف مجاز تعیین شده بوده، زیرفروشی یا دامپینگی صورت نگرفته است؛ چرا که زیر فروشی به معنای فروش کالا یا خدمات با قیمتی کمتر از بهای تمام شده بلیط (Fare) است.»

مدیرعامل علی بابا معتقد است که تخفیف‌های قانونی ارائه شده از سوی این وبسایت در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در اوضاع نابسامان اقتصادی و به منظور خلق تجربه شایسته سفر برای مسافران و ارائه خدمات مطلوب به مصرف‌کنندگان و جلب رضایت ایشان بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alinikaein
    alinikaein | ۱۴ آذر ۱۳۹۷

    چه عجب يكي نظر مخالف داد!

مطالب پیشنهادی