ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل کیت توسعه Flutter را با هدف ساخت آسان اپ برای iOS و اندروید معرفی کرد

گوگل برای سالیان متمادی مشغول کار روی یک کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) کراس پلتفرم برای iOS و اندروید بوده که نامش را Flutter نهاده است. اوایل امسال و در جریان برگزاری مراسم MWC بود که ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۴۵

گوگل برای سالیان متمادی مشغول کار روی یک کیت توسعه نرم‌افزاری (SDK) کراس پلتفرم برای iOS و اندروید بوده که نامش را Flutter نهاده است. اوایل امسال و در جریان برگزاری مراسم MWC بود که گوگل از ورود این پروژه به فاز بتا خبر داد.

از آن روز تا کنون، پروژه مذکور با پیشرفت و رشد قابل توجهی مواجه بوده به طوری که گوگل ساعاتی پیش برای ارائه جزئیاتی کامل‌تر در خصوص آن، رویدادی مستقل موسوم به Flutter Live را برگزار کرده و انتشار نسخه 1.0 این کیت توسعه را به طور رسمی اعلام نمود.

اگر تا حالا اسم Flutter به گوشتان نخورده، باید بدانید که هدف گوگل از ارائه این کیت نرم‌افزاری کاستن از پیچیدگی‌های توسعه یک اپلیکیشن به طور همزمان برای دو پلتفرم iOS و اندروید بوده است.

Flutter

بسیاری از توسعه‌دهندگان برای کاستن از مشکلات ساخت یک اپ کراس پلتفرم، به فریمورکی مثل React Native یا ابزار Xamarin روی می‌آورند. اما تفاوت بزرگ Flutter با موارد قبلی در اینجاست که انجین بصری مختص به خودش را دارد. به لطف این انجین که بر اساس انجین Skia کروم نوشته شده، توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را با ثبات و پایداری بیشتری رندر کنند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از Flutter این است که توسعه‌دهندگان برای سازگاری کدنویسی‌های قبلی خود در iOS و اندروید با Flutter، نیازی به کدنویسی مجدد ندارند. بلکه از طریق خصوصیتی به نام Platform Views می‌توانند به راحتی میان کدهای قبلی و Flutter تعامل برقرار کنند. گوگل مپس مثال بارز این موضوع است که نسخه‌های iOS و اندروید آن به راحتی در Platform View کیت Flutter قابل استفاده هستند.

Flutter

Flutter از زبان برنامه‌نویسی Dart گوگل پشتیبانی می‌کند و تا امروز نام‌های بزرگی مثل علی بابا، همیلتون و شرکت Abbey Road Studios پشتیبانی خود از این کیت نرم‌افزاری را اعلام کرده‌اند.

همچنین گفته شده که Flutter در آینده به یکی از مهم‌ترین واسطه‌ها برای ساخت اپلیکیشن‌های سیستم عامل بعدی گوگل یعنی فیوشا تبدیل خواهد شد. نسخه 1.0 کیت توسعه Flutter از امروز برای ویندوز، مک، لینوکس و Chrome OS قابل دریافت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی