ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی به زودی یک گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی عرضه می‌کند

اوایل امسال دو کمپانی سونی و سامسونگ از سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی خود رونمایی کردند که باعث شد رکورد ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا شکسته شود. حال به نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی قصد دارد پا را یک ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

اوایل امسال دو کمپانی سونی و سامسونگ از سنسورهای ۴۸ مگاپیکسلی خود رونمایی کردند که باعث شد رکورد ۴۱ مگاپیکسلی نوکیا شکسته شود. حال به نظر می‌رسد که کمپانی شیائومی قصد دارد پا را یک قدم فراتر گذاشته و از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به صورت وسیع در یکی از گوشی‌های جدید خود استفاده کند.

ساعاتی پیش موسس کمپانی شیائومی یعنی لین بین، با انتشار تصویری خبر از در حال تولید بودن یک گوشی تازه مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی داد. هنوز مشخص نیست که این سنسور از چند لنز استفاده می‌کند اما با مشاهده تصویر می‌توان گفت که آن متعلق به دوربین پشتی یک گوشی است.

لین بین در توصیف عملکرد این گوشی که ماه آینده میلادی عرضه خواهد شد از عبارت «بد نیست!» استفاده کرده است. به این ترتیب شیائومی به اولین تولید‌کننده یک گوشی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تبدیل خواهد شد. در ضمن، هنوز مشخص نشده که این گوشی جدید از کدام یک از سنسور‌های سامسونگ یا سونی استفاده خواهد کرد.

شیائومی

هر دو سنسور سونی IMX586 یا سامسونگ Bright GM1 رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی را در اندازه‌ای 0.8 میکرومتری ارائه می‌دهند. هر دو این سنسورها ویژگی‌های مختص به خود را دارند. برای مثال IMX586 از آرایه فیلتر رنگی Quad Bayer استفاده می‌کند که در آن ۴ پیکسل به صورت ۲ در ۲ یک مربع را تشکیل داده و حساسیت تصویربرداری را به اندازه یک پیکسل ۱.۶ میکرومتری افزایش می دهند

هنوز جزییات مشخص دیگری از این گوشی معرفی نشده شیائومی در دسترس نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا این کمپانی با محصول جدید خود انقلابی در زمینه دوربین‌ گوشی‌های هوشمند به پا خواهد کرد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zitanix
    zitanix | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    این شرکت عالیه

مطالب پیشنهادی