ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

1eb2a032-pininfarina-pf0-hypercar-3
خودرو

شکستن مرز شتاب صفر تا صد 2 ثانیه؛ جزئیاتی تازه از سوپر اسپرت پینین فارینا

پینین فارینا که یکی از برجسته ترین استودیوهای طراحی در تاریخ صنعت خودرو به شمار می رود، قصد دارد با تولید یک سوپر اتومبیل برقی به نام  PF0 به رقابت با بزرگان بپردازد. برای زمینه ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

پینین فارینا که یکی از برجسته ترین استودیوهای طراحی در تاریخ صنعت خودرو به شمار می رود، قصد دارد با تولید یک سوپر اتومبیل برقی به نام  PF0 به رقابت با بزرگان بپردازد. برای زمینه سازی ظهور این پدیده، پینین فارینا اخیرا کمپینی را راه اندازی کرده و با انتشار تیزرهایی، هر بار بخشی از مشخصات آن را برملا می کند.

tipup_pfzero_teaser_ny_2018_1024

پینین فارینا وظیفه ساخت PF0 را بر عهده زیر مجموعه تازه تاسیس Automobili Pininfarina گذاشته است. به گفته مقامات این زیر مجموعه، تاکنون پروژه PF0 تا 75 درصد پیشرفت داشته و قرار است تا سال آینده تکمیل شود.

طبق اطلاعاتی که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس منتشر شده، پیشرانه پینین فارینا PF0 توسط شرکت کروات ریماک توسعه یافته است. این پیشرانه شامل یک موتور الکتریکی مستقل برای هر چرخ می شود.

1._pf0_ev_powertrain_layout_concept_web_version

سازنده ادعای می کند این ابر خودروی برقی در مجموع 1900 اسب بخار قدرت و 2300 نیوتن متر گشتاور خواهد داشت. با این ارقام PF0 نه تنها قدرتمندتر از بوگاتی شیرون و ریماک C_Two، بلکه قوی تر از هر خودروی تولیدی دیگر خواهد بود.

به لطف چنین نیروگاهی، آورده جدید ایتالیایی ها برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر در ساعت به زمانی کمتر از 2 ثانیه نیاز خواهد داشت. در صورت ادامه شتابگیری پس از تنها 12 ثانیه سرعت این خودرو مرز 300 کیلومتر در ساعت را پشت سر خواهد گذاشت.

15576643-pininfarina-pf0-hypercar-2

پینین فارینا فعلا درباره سرعت نهایی PF0 به رقم دقیقی اشاره نکرده، اما در سایت Automobili Pininfarina آمده که عبور از مرز 350 کیلومتر در ساعت میسر خواهد بود. همچنین درباره ظرفیت باتری نیز اطلاعاتی در دست نیست، اما می دانیم که این خودرو با یک بار شارژ می توان تا 500 کیلومتر مسافت را طی کرد.

the-present-pininfarina-pf0-p-2000

از لحاظ طراحی، PF0 بر اساس فلسفه "Pura" خلق شده است. این فلسفه بر روی بدنه ساده، یکپارچه و پیوسته با کمترین ورودی های هوا تاکید دارد تا محصول نهایی از بهترین آیرودینامیک ممکن برخوردار باشد.

be690e77-pininfarina-pf0-hypercar-5

پینین فارینا برای تولید تنها 150 دستگاه از سوپر اتومبیل برقی PF0 برنامه ریزی کرده است. از این تعداد، 50 دستگاه در بازار ایالات متحده، 50 دستگاه در اروپا و 50 دستگاه نیز در خاورمیانه و شرق آسیا به فروش خواهند رسید.

automobili_pininfarina_pf0_interior_driver

چنانچه فردی به این راکت زمینی علاقه مند باشد، باید خود را برای پرداخت مبلغی بین 2 الی 2.5 میلیون پوند آماده کند. نسخه نهایی PF0 در ماه مارس و در نمایشگاه خودروی ژنو 2019 در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

c8cd74e6-pininfarina-pf0-hypercar-4

ناگفته نماند PF0 اسم رمز بوده و ممکن است مدل نهایی با نام دیگری عرضه شود. این ابر خودرو دومین اتومبیلی است که با لوگوی اختصاصی پینین فارینا و با تیراژی سه رقمی راهی خیابان ها خواهد شد. پیش از این و بین سال های 1983 الی 1985، فیات 124 اسپایدر با نشان پینین فارینا فروخته شده بود.

پینین فارینا

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهد، استودیوی تحت مالکیت هندی ها برای حضوری قدرتمند در عرضه خودروسازی خیز برداشته است. بد نیست بدانید ماهیندرا با در اختیار داشتن حدود 76 درصد از سهم پینین فارینا، کمپانی مادر آن محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • krakatoa72
    krakatoa72 | ۵ خرداد ۱۳۹۸

    شیش چرخ؟؟؟

  • ARRIIA
    ARRIIA | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    دلم یه شاسی بلند کاملا برقی میخاد که شش چرخ متحرک باشه?

مطالب پیشنهادی