ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اسپیس اکس
تکنولوژی

راکت فالکون 9 اسپیس ایکس برای اولین بار در فرود ناموفق عمل کرد [تماشا کنید]

از زمانی که اسپیس ایکس مشغول بازیابی فالکون 9 شده است، تا به حال همه‌ی فرود‌های این راکت موفقیت آمیز بوده. این رکورد فوق العاده روز چهارشنبه به پایان رسید و اولین فرود ناموفق راکت ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

از زمانی که اسپیس ایکس مشغول بازیابی فالکون 9 شده است، تا به حال همه‌ی فرود‌های این راکت موفقیت آمیز بوده. این رکورد فوق العاده روز چهارشنبه به پایان رسید و اولین فرود ناموفق راکت فالکون 9 رقم خورد.

راکت بعد از ۷ دقیقه آماده‌ی فرود روی یکی از مناطق مشخص شده توسط اسپیس ایکس بود که در حین فرود دچار چرخش‌های ناگهانی و دیوانه وار شد. این موضوع باعث شد که راکت محل فرود را اشتباه تشخیص دهد و در منطقه‌ای از اقیانوس اطلس فرود بیاید.

«ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس ایکس با انتشار ویدیویی از این فرود ناموفق در توییتر اعلام کرد که هنوز شانس برای بازیابی این راکت توسط کشتی‌ها وجود دارد و می‌توان حتی از آن در ماموریت‌های آتی نیز استفاده کرد. ماموریت‌های آینده‌ی اسپیس ایکس می‌تواند مربوط به ارسال ماهواره‌هایی به فضا باشد.

مدیرعامل اسپیس ایکس، دلیل اصلی ناموفق بودن فرود این راکت را به خاطر بروز مشکلاتی در باله های مشبک راکت می‌داند که به منظور هدایت بوستر به سمت محل دقیق فرود در راکت تعبیه شده است.

ناموفق بودن فرود فالکون 9 باعث شد تا سیزدهمین فرود پیاپی اسپیس ایکس رقم نخورد. پیش از این ۱۲ فرود موفق و پیاپی فالکون 9 رکوردی فوق العاده برای اسپیس ایکس محسوب می‌شد که حالا دیگر از دست این شرکت رفت.

البته به صورت کلی نمی‌توان ماموریت مد نظر اسپیس ایکس را ناموفق دانست. هدف اصلی از فرود دوباره این راکت ها روی زمین یا آب آن است که هزینه‌ها تا حد ممکن کاهش یابند و بتوان از بوستر‌های این راکت ها مجددا استفاده کرد؛ موضوعی که به طور کلی هدف اصلی اسپیس ایکس از زمان تاسیس محسوب می‌شود.

جدا از این موضوع، اسپیس ایکس با موفقیت توانست با استفاده از فالکون 9 محموله‌ی مورد نظر خود را به فضا ارسال کند. این راکت قرار بود کپسول‌های محموله‌ی اژدهای اسپیس ایکس را به فضا ارسال کند که حاوی غذا و مواد لازم برای اعضای حاضر در ایستگاه فضایی بود.

در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به این فرود ناموفق را مشاهده نمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    ولی سالم موند و رو دریا شناور شد.اونقدرا هم شکست نبود

  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    راکت وقتی تشخیص داد مشکل وجود داره مسیر خودش رو تغییر داد و به سمت دریا رفت،و مشکل از هیدرولیک گرید فین هاش بود ک به گفته ی ایلان ماسک استال شده یکیشون.

مطالب پیشنهادی