ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختراع تازه اینتل کنترل ویلچر با حرکات صورت را ممکن می‌کند [تماشا کنید]

ویلیچرهای موتوری اغلب با استفاده از جوی استیکی که دارند کنترل می‌شوند اما کمپانی اینتل در حال توسعه دادن کیت جدیدی با نام Wheelie 7 است تا افراد کم توان بتوانند با استفاده از حرکات ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

ویلیچرهای موتوری اغلب با استفاده از جوی استیکی که دارند کنترل می‌شوند اما کمپانی اینتل در حال توسعه دادن کیت جدیدی با نام Wheelie 7 است تا افراد کم توان بتوانند با استفاده از حرکات صورت ویلچیر خود را کنترل کنند.

این اختراع جدید که اینتل در ساخت آن با یک کمپانی برزیلی همکاری کرده، به معلولان اجازه می‌دهد تا با استفاده از 10 حرکت صورت از پیشن تعین شده مانند بالا بردن ابروها و بیرون آوردن زبان، ویلچر خود را به حرکت در آوردند.

نکته جالب در مورد این تکنولوژی این است که کاربران آن می‌توانند با استفاده از نرم افزار مخصوصی که برای این کار طراحی شده، حرکات صورت مورد نظر خود برای راه انداختن ویلچر را مشخص کنند و بعد از انجام این کار، تنها به ۷ دقیقه زمان نیاز است تا حرکات ضبط شده، قابل استفاده در ویلچر شخص معلول باشند.

همکاری این نرم افزار، سنسورهای تعبیه شده، استفاده از هوش مصنوعی و در نهایت دوربین سه بعدی اینتل که روی ویلچر قرار دارد، باعث می‌شود که هیچ مشکل خاصی در روند حرکت دادن این وسیله ایجاد نشود. این کیت هم در نور شب و هم طی روشنایی روز کار می‌کند و به گفته سازندگان آن می‌توان روی ۹۵ درصد ویلچرهای موتوری موجود در بازار هم از آن‌ها استفاده کرد.

نمونه اولیه Wheelie 7 هم اکنون توسط ۶۰ نفر که اکثر آن‌ها به بیماری فلج چهاراندام مبتلا هستند، در حال استفاده است و در صورت مثبت بودن نتایج اولیه، در آینده‌ای نچندان دور باید منتظر استفاده از این کیت در سطح گسترده‌تری باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی