ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کورنینگ در حال توسعه پنل‌ شیشه‌ای فوق‌ نازک برای گوشی‌های تاشو

طی چند ماه اخیر شایعات مختلفی در مورد رونمایی احتمالی سامسونگ از گوشی تاشو خود شنیده می شود که البته گمان می‌رود از پنل های شیشه‌ای گوریلا گلس کمپانی کورنینگ پشتیبانی نخواهد کرد. حال و ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

طی چند ماه اخیر شایعات مختلفی در مورد رونمایی احتمالی سامسونگ از گوشی تاشو خود شنیده می شود که البته گمان می‌رود از پنل های شیشه‌ای گوریلا گلس کمپانی کورنینگ پشتیبانی نخواهد کرد. حال و با توجه به این نکته که طی آینده‌ای نزدیک تعداد زیادی از تولیدکنندگان موبایل به سراغ تولید گوشی‌های تاشو خواهند رفت، کورنینگ هم تلاش خود را برای تولید پنل‌های فوق العاده نازک مناسب برای این دست گوشی‌ها آغاز کرده است.

سایت CNET که به این پنل شیشه‌ای دسترسی پیدا کرده، می‌گوید که آن تنها ۱ میلی متر ضخامت داشته و می‌تواند به راحتی و مانند یک کاغذ خم شود. پولی چو، مدیر فناوری در کورنینگ می‌گوید که پنل‌های شیشه‌ای گوشی‌های تاشو نسبت به مدل‌های امروزی نازک‌تر خواهند بود و حتی در آزمایشگاه‌های این کمپانی پنل‌هایی با ضخامت کمتر از موی انسان هم تست شده‌اند.

کورنینگ
فلکس پای

البته کورنینگ هنوز آماده تولید گسترده این پنل‌ها نبوده و در نتیجه فلکس پای به عنوان اولین گوشی هوشمند تاشو، از پنل پلاستیکی استفاده خواهد کرد. قطعا می‌دانید که پلاستیک به اندازه شیشه برای محافظت از صفحه نمایش کارایی ندارد و جدا از آن که راحت‌تر دچار خش‌های سطحی می‌شود، با گذشت زمان هم تغییر رنگ داده و کارایی خود را از دست می‌دهد.

گوشی‌های تاشو بخش مهمی از آینده صنعت موبایل خواهند بود. چندی پیش مشخص شد ال جی طی یک پروژه مشترک با برخی شرکت های چینی نظیر هواوی، شیائومی و لنوو، قصد تولید پنل تاشو برای آن‌ها را دارد. همچنین گمان می‌رود که مایکروسافت هم طی سال آینده میلادی از گوشی تاشوی خود با نام اندرومدا رونمایی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی