ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیر مالی ارشد هواوی به اتهام نقض تحریم های ایران در کانادا دستگیر شد

شرکت هواوی مدتی است که توسط مقامات ایالات متحده مورد حمله قرار گرفته و با مشکلات مختلفی در این کشور مواجه شده. حال خبر می رسد مدیر مالی ارشد کمپانی چینی به دستور دولت ایالات ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۵ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۲

شرکت هواوی مدتی است که توسط مقامات ایالات متحده مورد حمله قرار گرفته و با مشکلات مختلفی در این کشور مواجه شده. حال خبر می رسد مدیر مالی ارشد کمپانی چینی به دستور دولت ایالات متحده در کانادا دستگیر شده که این موضوع، اوضاع را برای هواوی بیش از پیش دشوار خواهد کرد.

وانژو منگ قبلاً نیز در جریان نقض تحریم های ایران فعالیت هایی داشته است

بر اساس اظهارات نیروهای امنیتی کانادا، خانم «وانژو منگ» (دختر بنیانگذار و مدیرعامل هواوی) روز شنبه به اتهام نقض تحریم های ایران دستگیر شده و به زودی به مراجع قضایی ایالات متحده تحویل داده خواهد شد. البته به درخواست خانم منگ، جزئیات پرونده به صورت عمومی افشا نشده است.

لازم به ذکر است که وانژو منگ پیش از این نیز در جریان نقض تحریم های ایران فعالیت هایی داشته و در سال 2010 قصد داشت برخی تجهیزات شرکت HP را از طریق کمپانی هواوی وارد ایران کند؛ هرچند طبق گزارشات، این معامله به نتیجه نرسید.

حالا مشخص نیست آمریکایی ها به خاطر تلاش های خانم منگ در سال 2010 او را دستگیر کرده اند، یا اتهامات جدیدی در انتظار مدیر مالی ارشد شرکت هواوی خواهد بود.

تحریم های ایران

به هرحال بازداشت وانژو منگ حتماً تنش ها را بین هواوی (حتی چین) و ایالات متحده تشدید خواهد کرد؛ چرا که دولت ایالات متحده پیش از این استفاده از تجهیزات هواوی در زیرساخت ها و نهادهای حکومتی را ممنوع کرده و دیگر کشورها را نیز برای اعمال سیاست مشابه، تحت فشار قرار داده بود.

اکنون با دستگیری یک مقام بلندپایه هواوی (به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های چینی)، آمریکایی ها سطح جنگ اقتصادی خود با کشور چین را بالاتر برده و احتمالاً در آینده نزدیک، شاهد واکنش شدید از سوی چشم بادامی ها خواهند بود.

گفتنی است مقامات هواوی در یک بیانیه رسمی، از علت اصلی دستگیری خانم وانژو منگ اظهار بی اطلاعی کرده و پایبندی خود به تمام قوانین بین المللی (از جمله تحریم ها) را اعلام نموده اند.

سفارتخانه چین در کانادا به دلیل آنچه دستگیری اشتباه مدیر مالی ارشد هواوی اعلام شده از ایالات متحده و کانادا انتقاد کرده. در بیانیه رسمی سفارت ادعا شده که این شهروند چین هیچ قانون ایالات متحده یا کانادا را نقض نکرده است. همچنین در ادامه بیانیه آمده است که چین شکایت خود را به ایالات متحده و کانادا اعلام کرده و درخواست تصحیح این اشتباه و آزادی خانم وانژو را ارائه داده است.

بنا بر گفته سخنگوی وزارت دادگستری کانادا جلسه دادرسی در روز جمعه برگزار می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • فرشاد
    فرشاد | ۱۷ آذر ۱۳۹۷

    خوبش شد. ولی چرا خاوری رو دستگیر نمیکنن؟ چرا آقازاده ها رو اخراج نمیکنن؟ کلاً دولت آمریکا پا رو گذاشته رو گلوی مردم ایران. هرکاری میکنه به ضرر مردم و نفع آقایون و آقازاده ها تموم شده تا حالا!

  • hossein abdolmajid
    hossein abdolmajid | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    واقعا این آمریکا هم با این زورگویی هاش دیگه گندش درآورده..

  • meyoucat
    meyoucat | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

    چین باید یه جواب دندون شکن به این حرکت بده

    • آریا
      آریا | ۱۵ آذر ۱۳۹۷

      چین هیچ غلطی نمیتونه بکنه.

      • smn7231
        smn7231 | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

        دوره آقایی آمریکا تموم شده دوست من

مطالب پیشنهادی