ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کمتر از ۲۰ روز تا پایان مهلت بخشودگی برخی از جرایم رانندگی؛ آخرین مهلت آذر 97

بدون شک برای همه رانندگان پیش آمده زمانی مرتکب تخلف رانندگی بشوند و توسط افسر راهنمایی رانندگی جریمه شوند، برخی از جرایم رانندگی بعد از گذشت ۶۰ روز دو برابر می ‌شوند مانند (جریمه الصاقی ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۵

بدون شک برای همه رانندگان پیش آمده زمانی مرتکب تخلف رانندگی بشوند و توسط افسر راهنمایی رانندگی جریمه شوند، برخی از جرایم رانندگی بعد از گذشت ۶۰ روز دو برابر می ‌شوند مانند (جریمه الصاقی و جریمه تسلیمی).

جریمه تسلیمی

در این روش پلیس از راننده متخلف که در محل حضور دارد مدارک را گرفته و پس از پر کردن قبض اخطاریه که شامل موارد زیر است، جریمه را به راننده تحویل می‌ دهد.
مشخصات راننده متخلف و مشخصات گواهینامه
مشخصات وسیله نقلیه شامل، رنگ و شماره پلاک انتظامی
نوع و محل تخلف
تاریخ  و زمان تخلف
مشخصات افسر مربوط با قید کد

جریمه الصاقی

شاید برای شما هم پیش آمده وقتی با خیالی راحت برای گرفتن وضعیت خلافی خودروی تان به یکی از دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده‌ اید، با دیدن فهرست بلند بالایی از مبالغ دو برابر شده قبوض جریمه رانندگی شوکه شده ‌اید.
جریمه الصاقی بدون حضور راننده ، بر روی وسیله نقلیه متوقف شده صادر می‌ شود و در این قبض اخطار، مشخصات وسیله نقلیه شامل، رنگ و شماره پلاک انتظامی، نوع و محل تخلف، تاریخ و زمان تخلف، مشخصات افسر مربوطه با قید کد به وسیله نقلیه الصاق می‌ شود.

جرایم رانندگیبر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی جریمه ‌های دو برابری ناشی از دیر کرد پرداخت جرایم رانندگی تا پایان آذر ماه امسال بخشیده خواهد شد و بنابراین رانندگانی که جریمه صادر شده برای آنان مشمول قانون دو برابری شده است، تنها کمتر از ٢٠ روز دیگر برای بهره مندی از این بخشودگی مهلت دارد.
سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در این باره اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس جریمه‌ های ثبت شده در سامانه پلیس که تا پایان سال ٩۶ به ثبت رسیده و مشمول جریمه دو برابری شده بخشیده شده و جریمه به همان مبلغ اولیه باز می ‌گردد، بنابراین شهروندان تنها تا پایان آذر ماه فرصت دارند تا نسبت به پرداخت جریمه خود با این بخشودگی اقدام کنند در غیر این صورت و پس از آن، جریمه دو برابری به مبلغ اصل جریمه اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی