ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام: فایرفاکس بومی برای ویندوز روی چیپست های ARM عرضه می شود

کوالکام امروز اعلام کرد که در حال همکاری با موزیلاست تا بتواند یک نسخه از فایرفاکس بومی را برای کامپیوتر‌های همیشه روشن ویندوزی با چیپست اسنپدراگون عرضه کند. این نسخه‌ی ۶۴ بیتی فایرفاکس با هدف ...

مانی میرجوادی
نوشته شده توسط مانی میرجوادی | ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

کوالکام امروز اعلام کرد که در حال همکاری با موزیلاست تا بتواند یک نسخه از فایرفاکس بومی را برای کامپیوتر‌های همیشه روشن ویندوزی با چیپست اسنپدراگون عرضه کند. این نسخه‌ی ۶۴ بیتی فایرفاکس با هدف اجرای بهتر برای این کامپیوتر‌ها عرضه می‌شود.

فایرفاکس می‌خواهد پردازش هرکدام از تب‌های مرورگر را به یکی از هسته‌های پردازنده اختصاص دهد که کوالکام، با ارائه‌ی پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای خود به راحتی از پس این کار بر خواهد آمد. فایرفاکس درباره‌ی این همکاری در بلاگ رسمی خود نوشته:

موزیلا نسبت به همکاری با کوالکام و بهینه سازی فایرفاکس هیجان زده است. بی صبرانه منتظر ارائه‌ی بالاترین سرعت و تجربه‌ی کاربری فوق العاده برای کامپیوتر‌های همیشه روشن، همیشه متصل و چند هسته‌ای پلتفرم اسنپدراگون با ویندوز 10 هستیم.

در حال حاضر نسخه‌ی بتای فایرفاکس در اختیار کاربران قرار گرفته و کسانی که به کامپیوتر‌های همیشه روشن با پردازنده‌های اسنپدراگون دسترسی دارند می‌توانند از نسخه‌ی بتای فایرفاکس استفاده نمایند.

در چند بررسی که توسط وبسایت‌های معتبر انجام شده، به نظر می‌رسد عملکرد فایرفاکس روی پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای کوالکام کاملا قابل قبول است و بدون هیچ مشکلی می‌تواند به پردازش همزمان چندین تب بپردازد.

علاوه بر فایرفاکس، به نظر می‌رسد که گوگل هم در حال همکاری با مایکروسافت است تا بتوانند برای پردازنده‌های ARM عملکرد کروم را بهبود ببخشند.

هم فایرفاکس و هم کروم، از مرورگر‌های محبوبی هستند که هر کدام از تب‌هایشان می‌تواند منابع زیادی از لپتاپ‌ها و کامپیوتر‌های خانگی را به خود اختصاص دهند. اما با استفاده از معماری ۶۴ بیتی، می‌توانند عملکرد بهتری از خود به نمایش بگذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی