ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کاوشگر چینی برای رفتن به بخش پنهان ماه آماده می شود

چین به جایی می‌رود که تا به حال هیچکسی به آن نرسیده است. کاوشگر Chang'e-4 این کشور برای اکتشاف بخشی از ماه که تا به حال از دسترس انسان‌ها دور بوده آماده می‌شود. در همین ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۹

چین به جایی می‌رود که تا به حال هیچکسی به آن نرسیده است. کاوشگر Chang'e-4 این کشور برای اکتشاف بخشی از ماه که تا به حال از دسترس انسان‌ها دور بوده آماده می‌شود. در همین راستا، طی تابستانی که گذشت، دولت چین طی یک کنفرانس خبری اعلام کرد که کاوشگر Chang'e-4 به سطح ماه اعزام خواهد شد.

ماموریت Chang'e-4 برای اکتشاف بخش پنهان ماه از امشب و با پرتاب این کاوشگر از چین آغاز خواهد شد. قرار است Chang'e-4 در ابتدا وارد مدار ماه شده و پس از مدتی روی سطح آن فرود بیاید. لازم به ذکر است که پیش از این هم در راستای تلاش‌های چین برای ساخت یک پایگاه قمری، Chang'e-3 روی سطح قمر کره ماه فرود آمده بود.

بر اساس گزارشی که طی سال جاری منتشر شده بود، Chang'e-4 برای فرود روی دهانه‌ای با نام فون کارمان آماده می شود که مطالعه روی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

دانشمندان امیدوار هستند بتوانند بعد از فرود موفق Chang'e-4 در مورد سنگ‌های کوچک و گرد و خاکی که در بخش از ماه حضور دارند مطالعه کنند. بخش دیگری از تحقیقات دانشمندان به بررسی امکان وجود حیات احتمالی و آب در ماه اختصاص خواهد داشت.

با توجه به این نکته که ماه در قفل مداری با زمین قرار دارد، مشاهده نیمه تاریک آن از روی زمین غیر ممکن است.

یکی از چالش‌های کاوشگر Chang'e-4 هنگام فرود روی بخش پنهان ماه برقرار کردن ارتباط با سطح زمین خواهد بود. برای میسر شدن این اتفاق، قرار است یک ماهواره ارتباطی برای شناسایی فرکانس‌ها و برقرار شدن ارتباط با زمین به آن سوی ماه اعزام شود. در نهایت، هنوز به طور رسمی مشخص نشده که Chang'e-4 چه زمانی به سطح ماه خواهید رسید اما بر اساس حدس و گمان‌ها، این کاوشگر برای رسیدن به سطح قمر زمین تقریبا به ۱ ماه زمان نیاز خواهد داشت.

نیمه تاریک ماه همیشه موضوعی داغ برای بحث و حتی خیال پردازی میان علاقه‌مندان به هوافضا بوده و حتی گروه موسیقی پینک فلوید هم آلبومی را با نام همین بخش از قمر زمین منتشر کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • abbasalifix
    abbasalifix | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    والا ماهم میتونیم فقط میترسیم مابین ساخت و تولید کاوشگر ایرانی یهویی دلار گرون بشه مغازه دار ها بیخیال واردات قطعات بشن اونوقت بجای کاوشگر تنها میتونیم اسباب بازی بسازیم که همیشه خراب میشه

  • Ali.ultra
    Ali.ultra | ۱۷ آذر ۱۳۹۷

    بلاد کفر چه کارهایی میکنه

مطالب پیشنهادی