ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای همیشه روشن معرفی شد

کوالکام پس از معرفی چیپست اسنپدراگون 855 در رویداد سالانه Snapdragon Tech Summit، حالا از جدیدترین محصول خود با نام «اسنپدراگون 8cx» برای استفاده در کامپیوترهای همیشه روشن ویندوزی (ویندوز 10) رونمایی کرده است. اسنپدراگون ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۳

کوالکام پس از معرفی چیپست اسنپدراگون 855 در رویداد سالانه Snapdragon Tech Summit، حالا از جدیدترین محصول خود با نام «اسنپدراگون 8cx» برای استفاده در کامپیوترهای همیشه روشن ویندوزی (ویندوز 10) رونمایی کرده است.

اسنپدراگون 8cx در واقع جانشین چیپست اسنپدراگون 850 است اما تفاوت های آشکاری با نسل قبلی خود دارد. به عنوان مثال اسنپدراگون 850 یک نسخه تغییر یافته از چیپست قدرتمند اسنپدراگون 845 بود که در اصل برای استفاده در تلفن های هوشمند ساخته شده؛ اما 8cx اولین سیستم روی چیپ کمپانی کوالکام بوده که به صورت ویژه برای استفاده در کامپیوترهای ویندوزی (ویندوز 10) و با فناوری 7 نانومتری طراحی شده است.

اسنپدراگون 8cx با فناوری 7 نانومتری تولید شده است

طبق اظهارات شرکت سازنده، اسنپدراگون 8cx تا دو برابر نسبت به نسل قبلی قدرتمندتر بوده و در صورت استفاده از نرم افزارهای مبتنی بر معماری پردازنده ARM، توان رقابت با چیپست های Core i5 سری U را خواهد داشت. لازم به ذکر است که اسنپدراگون 850 در بنچمارک چند هسته ای موفق به شکست Core i5-6300U شده بود و در بخش تک هسته ای با اختلاف اندکی پشت سر رقیب قرار گرفت؛ در نتیجه می توان ادعای کنونی کوالکام درباره مدل 8cx را هم باور کرد.

اسنپدراگون 8cx

واحد پردازش گرافیکی آدرنو 680 موجود در چیپست اسنپدراگون 8cx نیز با توانایی پشتیبانی همزمان از دو نمایشگر HDR با رزولوشن 4K، عملکرد قابل قبولی داشته و قادر است با کمک پردازنده مرکزی، ویدیوهای 4K HDR را با نرخ 120 فریم در ثانیه نمایش دهد.

لازم به اشاره است که هسته های پردازشی اسنپدراگون 8cx (هشت هسته) از نوع 64 بیتی Kryo 495 هستند و این چیپست با بهره گیری از یک مودم X24 Cat.20 LTE، سرعت دانلود 2 گیگابیت در ثانیه (روی کاغذ) و آپلود 316 مگابیت در ثانیه را فراهم خواهد کرد.

پشتیبانی از نسل سوم PCI-E و نسل دوم USB 3.1 برای اتصال لوازم جانبی نیز از دیگر ویژگی های 8cx بوده که در لپتاپ رفرنس (مرجع) کوالکام در رویداد مورد اشاره به نمایش درآمد.

اسنپدراگون 8cx

برای ذخیره سازی دیتا، اسنپدراگون 8cx از حافظه های NVMe SSD پشتیبانی کرده و با استفاده از نسل چهارم هوش مصنوعی کوالکام و پردازشگر سیگنال دیجیتال Hexagon 685، امکان بهره گیری از دستیارهای صوتی هوشمند مانند کورتانا و الکسا را فراهم خواهد کرد.

بلوتوث نسخه 5.0 و فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 هم در 8cx وجود داشته و با توجه به ابعاد لپتاپ ها و امکان استفاده از سیستم های خنک کننده بهینه (به نسبت گوشی)، اسنپدراگون 8cx احتمالاً قوی ترین چیپست کوالکام تا کنون خواهد بود. در ضمن طبق ادعای سازنده، لپتاپ هایی که از چیپست مورد بحث بهره می برند، عمر باتری چند روزه خواهند داشت.

گفتنی است 8cx نخستین چیپست از خانواده اسنپدراگون بوده که استانداردهای لازم برای پشتیبانی از Windows 10 Enterprise را دریافت نموده که این موضوع، برای تولید کامپیوترهای همیشه روشن مورد نیاز شرکت ها و سازمان ها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • alireza kolbadi
    alireza kolbadi | ۱۶ آذر ۱۳۹۷

    داره چکار میکنه کوالکام!

مطالب پیشنهادی