ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

از آبروریزی فیات و جیپ تا درخشش پژو و هیوندای؛ نتایج تازه ترین تست های تصادف منتشر شد

جیپ رانگلر یکی از توانمندترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان است. این خودرو به واسطه توانایی های تحسین برانگیز خود در عبور از انواع پستی و بلندی ها، انتخاب اول بسیاری از آفرودبازان به شمار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

جیپ رانگلر یکی از توانمندترین شاسی بلندهای حال حاضر جهان است. این خودرو به واسطه توانایی های تحسین برانگیز خود در عبور از انواع پستی و بلندی ها، انتخاب اول بسیاری از آفرودبازان به شمار می رود.

اما در کنار نقاط قوت زیاد، نسل کنونی رانگلر از یک مشکل بزرگ رنج می برد و آن چیزی نیست جز وضعیت تاسف بار ایمنی. این شاسی بلند همه جا رو در تست تصادف اخیری که توسط یورو انکپ برگزار شده، توانسته فقط یک ستاره ایمنی از آن خود کند.

3537f22c-jeep-wrangler-diesel-1

یورو انکپ دلیل اصلی عملکرد خیلی ضعیف جیپ رانگلر را به عدم بهره گیری از سیستم های کمکی راننده – مثل ترمز اضطراری خودکار و سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط - نسبت داده است.

میشل فن راتینگن (Michiel van Ratingen) دبیر کل یورو انکپ در این باره گفته:

واقعا ناامیدکننده است که یک اتومبیل جدید فروخته شده در سال 2018 فاقد سیستم ترمز خودکار و سیستم کمکی هدایت در بین خطوط است.

وی در اظهار نظری جالب افزوده محصولات جیپ در سال های اخیر همواره به لحاظ تجهیزات ایمنی فاصله زیادی با رقبا داشته و در پس آنها قرار گرفته اند.

نسل جدید جیپ رانگلر در بخش های محافظت از سرنشینان بزرگسال، سرنشینان خردسال و عابرین پیاده امتیازهای زیادی را از دست داده است. این شاسی بلند آمریکایی به ترتیب امتیازهای 50، 69 و 49 درصد را در بخش های یاد شده کسب کرده که اصلا جالب توجه نیستند.

به غیر از جیپ، فیات پاندا نیز در تست تصادف یورو انکپ مایوس کننده ظاهر شده است. این خودروی کوچک شهری، در کمال تعجب نتوانسته حتی یک ستاره از یورو انکپ کسب کند. پیش از این نیز پونتو دیگر هاچ بک ساخت فیات با صفر ستاره ایمنی، باعث آبروریزی ایتالیایی ها شده بود. با توجه به عملکرد جیپ رانگلر و فیات پاندا می توان نتیجه گرفت که حرف های دبیر کل یورو انکپ کاملا صحیح بوده و محصولات فیات کرایسلر به لحاظ ایمنی ضعیف تر از رقبا هستند.

علاوه بر این دو خودرو، شاخه اروپایی انکپ مدل های دیگری را نیز ارزیابی کرده است. هیوندای سانتافه یکی از این مدل ها است که موفق به کسب 5 ستاره کامل شده؛ البته تست ها یورو انکپ نشان می دهند ایربگ های پرده ای جانبی این شاسی بلند کره ای در نسخه های مجهز به سقف پانورامیک، ممکن است هنگام باز شدن، دچار پارگی شوند. هیوندای قول داده برای رفع این مشکل، یک فراخوان صادر خواهد کرد.

ب ام و X5 دیگر مدل 5 ستاره ای یورو انکپ است. علی رغم محافظت بسیار خوب از سرنشینان، ایربگ زانوی این کراس اوور محبوب آلمانی در حفاظت از پاهای راننده عملکرد مطلوبی از خود نشان نداده؛ مشکلی که سال گذشته در حین تست سدان سری 5 نیز مشاهده شده بود.

آئودی Q3، جگوار I-Pace، ولوو V60/S60 و پژو 508 مدل های دیگری هستند که موفق به کسب امتیاز کامل از یورو انکپ شده اند. فن راتینگن درباره عملکرد این خودروها گفته:

اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید بگوییم آئودی Q3، جگوار I-Pace، پژو 508 و ولوو V60/S60 استانداردهای جدیدی را برای رقبا تعیین کرده اند و سایر خودروسازان می توانند آنها را الگوی خود قرار دهند.

وی افزوده:

جگوار I-Pace نشان می دهد که خودروهای آینده نه تنها برای محیط زیست بهتر خواهند بود، بلکه سطح بالایی از ایمنی را فراهم خواهند کرد.

یورو انکپ
مروری بر نتایج تمامی تست های برگزار شده در سال 2018 توسط موسسه یورو انکپ

در ویدیوهای زیر می توانید عملکرد مدل های یاد شده را در تست های تصادف یورو انکپ مشاهده فرمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    یارو گفته خیلی ناامید کنندس که توی این سال داره محصولی تولید میشه که ترمز خودکار نداره!!!!!
    من شخصا تا حالا اصن همچین چیزی رو از نزدیک هم ندیدم
    قشنگ به اندازه ۴۰ سال عقبیم

  • merry christmas
    merry christmas | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    آئودی رو عشقه

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    خب البته مشخصا جيب و پاندا تو تست ها عالي بودن بخصوص كه ستون اشون نه خم شد و نه ايربگ ها تاخير داشت

    ولي سيستم تست طوريه كه اخيرا امتياز زيادي به سيستم هاي كمكي ميده

  • mohsen_rb
    mohsen_rb | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    «واقعا ناامیدکننده است که یک اتومبیل جدید فروخته شده در سال 2018 فاقد سیستم ترمز خودکار و سیستم کمکی هدایت در بین خطوط است.»
    ?

مطالب پیشنهادی