ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مشخصات خشن ترین نسخه از تویوتا هایلوکس؛ اسکادارن ژاپنی در راه داکار 2019

با نزدیک شده به زمان برگزاری رقابت های رالی داکار 2019، جزئیات بیشتری از تیم های حاضر در آن شخص می شود. پس از اعلام حضور سنگ یانگ با نسخه ای ارتقا یافته از رکستون ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

با نزدیک شده به زمان برگزاری رقابت های رالی داکار 2019، جزئیات بیشتری از تیم های حاضر در آن شخص می شود. پس از اعلام حضور سنگ یانگ با نسخه ای ارتقا یافته از رکستون در داکار 2019، حال خبر می رسد که تویوتا نیز با نسخه بهسازی شده از پیکاپ هایلوکس در این رقابت ها شرکت خواهد کرد.

e7f4d310-2019-toyota-hilux-dakar-16

همانطور که می توان حدس زد، هایلوکس مخصوص مسابقات داکار، تفاوت های زیادی با نسخه استاندارد دارد. انتقال محل نصب موتور به قسمت میانی خودرو، تغییر بزرگی است که در بخش فنی هایلوکس داکار رخ داده است. تعویض موتور استاندارد با یک نمونه V8، دیگر تغییر مهمی است که می توان به آن اشاره کرد. در واقع شاید هایلوکس داکار در ظاهر و شاسی تا حدی به نسخه تولید تولیدی شباهت داشته باشد اما در باطن تمامی اجزای فنی با نمونه های مخصوص مسابقه ای جایگزین شده اند و موتور نیز باید بالاترین دوام ممکن را در شرایط طاقت فرسای مسابقه از خود نشان دهد.

1d912458-2019-toyota-hilux-dakar-10

این موتور به همراه گیربکس، سیستم تعلیق و دیگر اجزا از مدل حاضر در رقابت های 2018 به امانت گرفته شده است؛ با این حال تقریبا تمامی آنها مورد بهینه سازی قرار گرفته و انتظار می رود تویوتا هایلوکس در مسابقات 2019 عملکرد بهتری در مسیرهای شنی کشور پرو از خود به نمایش بگذارد.

3734a72f-2019-toyota-hilux-dakar-02

تویوتا وظیفه ارتقای هایلوکس را بر عهده تیم گازو ریسینگ شاخه آفریقای جنوبی گذاشته است. آقای گلین هال (Glyn Hall) مدیر این بخش گفته:

داکار رویدادی است که هر روز یک چالش جدید پیش روی شما قرار می دهد. شما هرگز نباید فکر کنید مسابقه ای آسان پیش رو خواهید داشت. با وجود این، خودروی ما در طول دو سال گذشته به طور قابل ملاحظه ای ارتقا یافته و ما با اعتماد به نفسی بالا راهی آمریکای جنوبی خواهیم شد.

0b439127-2019-toyota-hilux-dakar-11

بد نیست اشاره کنیم بخش گازو ریسینگ تویوتا در آفریقای جنوبی با سه دستگاه هایلوکس در داکار 2019 حاضر خواهد شد. رانندگان این سه پیکاپ توانمند عبارتند از:

De Villiers / Von Zitzewitz

Al Attiyah / Baumel

Ten Brinke / Périn

تویوتا

همانطور که مشاهده می کنید، ناصر العطیه راننده معروف قطری مثل امسال یکی از رانندگان هایلوکس در داکار 2019 خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی