ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه های 5G
تکنولوژی

هواوی برای رفع اتهام جاسوسی ۲ میلیارد دلار در بریتانیا هزینه می‌کند

هواوی برای رفع دغدغه های امنیتی بریتانیا و جلب رضایت سازمان ارتباطات این کشور متعهد به پرداخت بودجه ای سرسام آور شده است. بر اساس گزارش فایننشال تایمز مدیران اجرایی هواوی طی دیدار با مقامات ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۷ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

هواوی برای رفع دغدغه های امنیتی بریتانیا و جلب رضایت سازمان ارتباطات این کشور متعهد به پرداخت بودجه ای سرسام آور شده است.

بر اساس گزارش فایننشال تایمز مدیران اجرایی هواوی طی دیدار با مقامات ارشد «مرکز ملی امنیت سایبری» این کشور که از زیرمجموعه های «ستاد ارتباطات دولتی» به شمار می رود، با پیروی از مقرراتی موافقت کرده اند که نحوه کار این کمپانی در بریتانیا را دگرگون می سازد. هواوی برای پرداختن به دغدغه های طرف مقابل متعهد به صرف هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد دلار شده است.

جزییات تعهدات کمپانی چینی مشخص نشده اما این شرکت قرار است با ارسال نامه ای رسمی به مرکز ملی امنیت سایبری (NCSC) سرفصل این توافقات را مشخص سازد. 

منازعات مربوط به احتمال جاسوسی هواوی از زیرساخت های ارتباطی انگلیس سابقه طولانی دارد. این کشور که از متحدان نزدیک آمریکا به شمار می رود پس از محروم شدن هواوی از پیاده سازی شبکه های 5G در آمریکا دست به اقدام مشابهی زد اما به نظر می رسد که نشست فعلی تغییراتی را در این زمینه به وجود آورده است. یکی از سخنگویان NCSC درباره توافقات جدید می گوید:

دولت و اپراتورهای بریتانیایی برای مدیریت خطرات امنیت سایبری و تضمین بهره مند شدن بریتانیا از فناوری جدید با هواوی همکاری خواهند کرد.

شرکت های دیگری نیز مهارت فنی و سخت افزاری لازم برای پیاده سازی فناوری 5G را دارند اما ظاهرا چینی ها این کار را با هزینه کمتری صورت می دهند و به همین خاطر فرانسه و انگلیس امکان چشم پوشی از همکاری با آنها را ندارند.

در حالی که روابط هواوی و بریتانیا در مسیر بهبودی پیش می رود، دستگیری مدیر مالی این شرکت در کانادا و احتمال محکومیت وی به حبس طولانی مدت آینده روابط غول فناوری چین با آمریکایی ها را بیش از پیش تیره و تار ساخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی