ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبه علم

صدها فعال دانشگاهی تحقیقات نژادپرستانه در کمبریج را محکوم کردند

چندی پیش یکی از متخصصان دانشگاه کمبریج مطالعه ای را در مورد ارتباط بین نژاد، هوش و احتمال بالای ارتکاب جرم از سوی مهاجران منتشر کرد و حالا بیش از ۳۰۰ کارشناس از دانشگاه‌های معتبر سراسر ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

چندی پیش یکی از متخصصان دانشگاه کمبریج مطالعه ای را در مورد ارتباط بین نژاد، هوش و احتمال بالای ارتکاب جرم از سوی مهاجران منتشر کرد و حالا بیش از ۳۰۰ کارشناس از دانشگاه‌های معتبر سراسر دنیا با امضای نامه ای سرگشاده این تحقیق را محکوم کرده اند.

«دکتر نوح کارل»، پس از بیان سخنانی درباره لزوم اصلاح نژادی و انتشار مقاله ای در تایید کلیشه های غلط احتمال بالای ارتکاب جرم از سوی برخی گروه های مهاجر در بریتانیا به چهره ای جنجالی تبدیل شده است.

کنفرانس مذکور در کالج «سنت ادموند» برگزار شده و در پی انتشار محتوای مقاله جنجالی و سخنان جامعه شناس بریتانیایی حدود ۳۰۰ نفر از اساتید دانشگاه با محکومیت آنچه شبه علم خوانده اند، خواستار بازبینی تحقیقات وی توسط دانشگاه کمبریج شده اند.شبه علمبه باور این افراد که در دانشگاه‌های کمبریج، آکسفورد و دیگر مراکز آکادمیک معتبر فعالیت دارند، برخی مقاله های آقای کارل «از نظر اخلاقی مشکوک و از نظر روش‌شناسی ناقص» است. در این بیانیه آمده است:

ما عمیقا نگرانیم که شبه علم از طریق ارتباط با دانشگاه کمبریج مشروعیت پیدا کند. این بورسیه در حالی به کارل اعطا شده که وی به صورت عمومی در کنفرانس منتسب به نژادپرست‌ها شرکت کرده و از عقاید آنها طرفداری می کند. قبلا هم تحقیقات کارل برای دامن زدن به بیگانه هراسی و لفاظی های ضد مهاجران مورد استفاده قرار گرفته است.

طی سه بار برگزاری کنفرانس هوش لندن بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ اظهاراتی جنجالی در آن مطرح شد اما مسئولان دانشگاه بعدا با محکومیت این گفته ها مدعی شدند که رویداد مذکور بدون موافقت و اطلاع آنها رخ داده است.

در میان افراد حاضر در این رویداد چهره هایی همچون کارل نوح و روانشناسی به نام «ریچارد لین» حضور داشته اند که به خاطر عقاید افراطی درباره تفاوت بین هوش انسان به نژادپرستی متهم شده است.

دکتر کارل نوح در گفتگو با ایندیپندنت تاکید کرده که فعلا قصد پاسخگویی علنی به اتهامات مطرح شده را ندارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 19841363
    19841363 | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    این اروپایی ها همه خودشون رو تژاد برتر میدونند اخر سر هم افتادن به جون هم تو دوتا جنگ بزرگ بعد هم همه کاسه کوزه ها رو سر المان شکستند

مطالب پیشنهادی