ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش گوشی با برند نوکیا
تکنولوژی

فروش ۷۰ میلیون گوشی با برند نوکیا در دو سال گذشته

شرکت HMD Global در تاریخ یکم دسامبر ۲۰۱۶ تاسیس گردید و به تازگی دو ساله شده است. در حالی که تنها یک ماه از تاسیس این کمپانی می گذشت نخستین موبایل آن به نام نوکیا ۶ وارد ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

شرکت HMD Global در تاریخ یکم دسامبر ۲۰۱۶ تاسیس گردید و به تازگی دو ساله شده است. در حالی که تنها یک ماه از تاسیس این کمپانی می گذشت نخستین موبایل آن به نام نوکیا ۶ وارد بازار شد و از آن زمان به بعد کمپانی مورد بحث حدودا ۷۰ میلیون دستگاه گوشی با برند نوکیا را در سراسر دنیا به فروش رساند. البته در نظر داشته باشید که این رقم هم در برگیرنده گوشی های اندرویدی HMD می شود و هم موبایل های غیر هوشمند آن.

اغلب موبایل های محبوب برند نوکیا در رنج قیمتی ۳۰۰ تا ۴۰۰ یورو قرار دارند و آنطور که این کمپانی اعلام نموده نوکیا ۶.۱ پرفروش ترین اسمارت فون آن در سطح دنیا محسوب می شود که به تازگی این عنوان را از نوکیا ۷ پلاس گرفته. البته نوکیا ۳.۱ نیز ظاهرا عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته و دست کم در آلمان که فروش خوبی داشته.

لازم است اشاره کنیم که HMD عموما محصولاتی در سطح میان رده و اقتصادی دارد و حالا به شدت نیازمند یک پرچمدار است. این کمپانی پیشتر نوکیا ۸ سیروکو را معرفی کرد که نتوانست هم سطح با توقعات کاربران و حتی خود آن ظاهر شود.

جالب است بدانید که HMD تاکید نموده بخش اعظمی از موفقیت هایش مرهون وفاداری هواداران برند نوکیا به آن بوده و در نتیجه این کمپانی نیز تلاش دارد با ساخت موبایل های با کیفیت همچنان این برند محبوب فنلاندی را زنده نگه دارد. با این حال اما یک مشکل عمده وجود دارد و آن اینکه تقریبا ۸۰ درصد از مشتریان HMD در گروه سنی ۳۵ سال و بالاتر قرار دارند و این افراد همان هایی هستند که برند نوکیا را در روزهای اوجش به یاد دارند.

حالا HMD اعلام کرده که قصد دارد جمعیت جوان را هم به گروه مخاطبانش بیافزاید و با کمک امکاناتی نظیر گیم گروه های سنی ۲۰ تا ۳۵ سال را نیز در آینده نزدیک با خود همراه نماید.

اما فروش خوبHMD را تا حدودی هم میتوان به گوگل نسبت داد چراکه این دو شرکت در بخش نرم افزاری همکاری هایی را با یکدیگر آغاز کرده اند و به همین خاطر تقریبا تمامی موبایل های برند نوکیا شرکت HMD از اندروید وان پشتیبانی می کنند. این یعنی تمامی این گوشی ها تا چند سال آینده جدیدترین نسخه اندرویدی را خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی