ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آغاز هفته تهران هوشمند
تکنولوژی

مدیران حوزه شهر هوشمند از روسیه، سوییس، اسپانیا و هلند به تهران می آیند  

مشاور استراتژی و نوآوری مسکو و مدیر پروژه آزمایشگاه شهر هوشمند مسکو به همراه برخی مدیران و پژوهشگران بین المللی میهمانِ دومین «همایش و نمایشگاه بین‌المللی تهران هوشمند» خواهند بود. رویدادی که در روزهای 19و ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۱۵

مشاور استراتژی و نوآوری مسکو و مدیر پروژه آزمایشگاه شهر هوشمند مسکو به همراه برخی مدیران و پژوهشگران بین المللی میهمانِ دومین «همایش و نمایشگاه بین‌المللی تهران هوشمند» خواهند بود. رویدادی که در روزهای 19و 20 آذرماه در برج میلاد به همت سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران (فاوای شهرداری) برگزار می‌شود

«امیر بیات» دبیر اجرایی دومین همایش و نمایشگاه بین المللی تهران هوشمند با اعلام این خبر افزود: «امسال هم همانند سال گذشته میزبان جمعی از فعالان و متخصصان دولتی و بخش خصوصی از کشورهای مختلف در حوزه شهر هوشمند هستیم.»

به گفته بیات، آندری بلوزروف، مشاور استراتژی و نوآوری مسکو و دمیتری کاراندین، مدیر پروژه آزمایشگاه هوشمند این شهر با حضور در ایران و شرکت در این همایش به انتقال تجربیات خود در خصوص روند توسعه شهر هوشمند در مسکو و چالش‌ها و فرصت‌های آن، مسیر رسیدن به شهر هوشمند و پروژه آزمایشگاه شهر هوشمند مسکو سخنرانی خواهند کرد.

آغاز هفته تهران هوشمند

بنا به گزارش روابط عمومی فاوای شهرداری تهران در این دوره از همایش، مدعوینی از سوییس، اسپانیا و هلند در قالب کارگاه‌های تخصصی به انتقال تجربیات خود در زمینه حرکت به سمت شهرهای هوشمند خواهند پرداخت. چند مورد از این کارگاه‌ها به شرح زیر اعلام شده است:

  • «فرانسس دومینگو» ، مدیر توسعه کسب و کار شرکت Worldsensing اسپانیا در کارگاهی آموزشی، در حوزه بهبود ترافیک با کمک پلتفرم جابجایی هوشمند سخن خواهد گفت.
  • «لارس مینث»، مدیر عامل Quantusec سوییس و عضو شورای جهانی شهرهای هوشمند نیز در کارگاه تاب آوری ساختارمند در شهر هوشمند که در روز دوم همایش برگزار می‌شود، به ارائه تجربیات سوییس در پیشگیری و واکنش سریع در مواقع اضطراری خواهد پرداخت.
  • «آنتون لامبرتوس بوش» مدیرعامل شرکت MOVE Mobility هلند، در کارگاهی جانبی در خصوص بهبود ترافیک شهری به کمک تحلیل کلان داده صحبت خواهد کرد.

نشست مدیران ارشد کلانشهرها در خصوص انتقال تجارب شهر هوشمند و کارگاه‌های تخصصی گوناگون از برنامه‌هایی است که در هر دو روز همایش برگزار می‌شود. همچنین جلسات مذاکره استارتاپ‌های شرکت کننده در همایش با مدیران ارشد شهری فضای نوینی است که در این رویداد در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

آغاز هفته تهران هوشمند

موضوع تهران هوشمند مبحثی است که در یکی دو سال اخیر به صورت جدی وارد ادبیات سازمان‌ها و شرکت‌های گوناگون شده و به گفته «علی یقطین» رییس دبیرخانه تهران هوشمند، نیازمند یک همت ملی است. او پیش‌تر در گفتگوی خود با دیجیاتو به لزوم حضور شهروندان هوشمند تاکید داشته بود: «نهادهایی چون آموزش و پرورش، صدا و سیما، اپراتورها و بسیاری مکان‌های دیگر برای هوشمند سازی مردم نیاز به مشارکت با شهرداری دارند و برای رسیدن به واقعیت این هوشمندسازی، یک کار ملی لازم است.»

نمایشگاه تهران هوشمند با هکاتون چالش‌های نوآوری تهران هوشمند از هفته گذشته آغاز شد و شروع رسمی رویداد اصلی، فردا ساعت 9 صبح در سالن همایش‌های برج میلاد خواهد بود. گفتنیست این نمایشگاه به مدت دو روز به کار خود ادامه خواهد داد و برندگان هکاتون نیز در همین رویداد مشخص خواهند شد و جوایز خود را به خانه خواهند برد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی