ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پلتفرم سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها راه‌اندازی می‌کند

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به زودی پلتفرمی را رونمایی می‌کند که تبدیل به بستری برای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران حوزه استارت‌‌آپی خواهد شد. «علیرضا دلیری»، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه در معاونت علمی ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۵

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به زودی پلتفرمی را رونمایی می‌کند که تبدیل به بستری برای سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران حوزه استارت‌‌آپی خواهد شد.

«علیرضا دلیری»، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با دیجیاتو خبر داد که این پلتفرم تا یک ماه آینده رونمایی خواهد شد:

«هدف این پلتفرم این است که سرمایه‌گذاران ثبت نام کنند، نیازهای خود را اعلام نمایند و صاحبان ایده نیز طرح‌های خود را عرضه کنند. در کنار سرمایه‌گذاران و سرمایه‌پذیران، شرکت‌های اعتبار سنجی، ارزش‌گذاری و مشاورنی را پیش‌بینی کرده‌ایم تا در این پلتفرم حضور داشته باشند و زبان مشترکی بین سرمایه‌گذار و سرمایه‌پذیر ایجاد شود.»

دلیری عقیده دارد که در حال حاضر مکانی وجود ندارد تا ایده‌ها به شکل تجمیع‌شده در آن عرضه شود و یا سرمایه‌گذار بتواند از میان ایده‌های موجود، ایده‌ای را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. از سوی دیگر سرمایه‌پذیران نیز برای جذب سرمایه مخصوصاً در رقم‌های بالا مشکلات زیادی دارند و حالا این پلتفرم قرار است همین مسائل را پوشش دهد.

او در خصوص نحوه کار این پلتفرم که هنوز نام مشخصی برای آن انتخاب نشده نیز به دیجیاتو گفت که مدیریت آن از طریق بخش خصوصی خواهد بود:

«در واقع به واسطه یک شرکت کارگزاری و بخش خصوصی اینکار را انجام داده‌ایم. بخش خصوصی مسئول این پلتفرم خواهد بود و خودش باید با سرمایه گذاران و صاحبان ایده ارتباط بگیرد تا بانک اطلاعاتی این پلتفرم در زمان کوتاهی تقویت شود. ما هم به عنوان پشتیبان کمک خواهیم کرد. این همکاری با «سامانه تامین مالی و سرمایه گذاری کارن» انجام خواهد شد چون کارن پیشتر در این زمینه فعالیت داشته و اکنون تفاهم کرده‌ایم تا این کارگزاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری کند.»

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین از فرابورس به عنوان یکی از حامیان اصلی این پلتفرم یاد کرد و خبر داد که این سامانه به دلیل وجود صندوق‌های جسورانه در فرابورس، ارتباط نزدیکی با این سازمان خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • morteza darzi
    morteza darzi | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    سايت هايي مثل ictstartups.ir
    براي همين كار ساخته شدن ... چرا همينا رو گشترش نميدن !?

مطالب پیشنهادی