ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مدیر مالی هواوی
تکنولوژی

خط و نشان چین برای کانادا: مدیر مالی هواوی را آزاد نکنید با عواقب بدی روبرو می شوید

چین به کانادا هشدار داده که اگر منگ ونژو مدیر ارشد مالی هواوی را که هفته پیش در این کشور دستگیر شد و قرار است به آمریکا استرداد شود، آزاد نکند با عواقب بدی روبرو ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۴۵

چین به کانادا هشدار داده که اگر منگ ونژو مدیر ارشد مالی هواوی را که هفته پیش در این کشور دستگیر شد و قرار است به آمریکا استرداد شود، آزاد نکند با عواقب بدی روبرو می شود.

منگ ۴۶ ساله روز شنبه هفته گذشته، بنا بر درخواست آمریکا و حین ترانسفر فرودگاهی به ونکوور دستگیر شد. او که دختر رن ژنگفی بنیانگذار هواوی (از مهندسان اسبق نظامی در ارتش چین است) به تلاش برای دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران متهم شده است.

در جلسه ای که روز جمعه همین هفته برای تعیین قرار وثیقه خانم منگ برگزار شد بازپرس پرونده اظهار داشت که اتهامات آمریکا علیه وی به هواوی مربوط می شوند که با استفاده از یک شعبه غیررسمی به بازار ایران دسترسی پیدا کرده و مراوداتی با کشورمان داشته که ناقض تحریم های آمریکاست. بازپرس این پرونده همچنین دختر موسس هواوی را به تقلب متهم کرد.

در هر حال، چنانچه این مدیر ۴۶ ساله به آمریکا استرداد شود ممکن است با اتهاماتی از قبیل «برنامه ریزی برای کلاهبرداری از طریق چندین موسسه مالی» متهم گردد که مجموع اتهامات می تواند حکم زندان ۳۰ ساله را برای وی به دنبال داشته باشد.

حالا در واکنش به این اتفاقات Le Yucheng معاون وزیر امور خارجه چین ضمن احضار سفیر کانادا در پکن، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به دستگیری منگ اعلام کرده و این اتفاق را «بسیار زشت» خواند.

مدیر مالی هواوی

Le در ادامه صحبت هایش اینطور آورده:

چین قویا از طرف کانادایی خود خواسته که بلافاصله نسبت به آزاد سازی فرد زندانی اقدام نماید و حقوق قانونی و مشروع وی را در نظر بگیرد در غیر این صورت کانادا باید مسئولیت کامل پیامدهای جدی این رفتار خود را بپذیرد.

البته مشخص نشده که این پیامدها دقیقا چه هستند اما آنطور که دیوید مولرونی سفیر سابق کانادا در چین گفته این پیامدها احتمالا به تجارت میان دو کشور مربوط می شوند.

به گفته او:

در اینصورت امکان صحبت در رابطه با تجارت آزاد دیگر وجود نخواهد داشت اما ما باید با این مساله کنار بیاییم چراکه این بهای مراوده با کشوری مانند چین است.

جیمز لوییس مدیر سیاست گذاری فناوری در مرکز مطالعات بین الملل و استراتژیک در این رابطه به نشریه Axios گفت که آمریکا باید برای واکنش تلافی جویانه به چین آماده شود و به مدیران ارشد تکنولوژی این کشور نیز هشدار داد که در برهه کنونی از این کشور دوری کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • PyLord X
    PyLord X | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    دوستان عزیز

    باید نسبت به تحرک مرموز بات های اسرائیلی در شبکه های اجتماعی و نظرات سایت ها هشیار باشیم . کشور چین و روسیه شریک راهبردی ایران هستند امریکا و غرب که کلا تحریم کردند وقایع فرانسه هم نشان داد که حقوق بشر و این اراجیف دروغی بیش نیستند پس هدف یک عده از نظرات ضد چینی چیست ؟
    رابطه ایران و چین رابط هواوی و مشتری نیست بلکه رابطه یک کشور نفتی با یک کشور صنعتی است . چین اکنون قسمت عمده ای از عملیات استخراج و خرید نفت ایران را انجام می دهد اگر چین نباشد کشور جایگزینی نیست ! دیدیم که توتال فرانسه به اشاره امریکا سریعا ایران را تحریم کرد . نفت موضوع شوخی برداری نیست تا ما بخواهیم مسائل ساختگی مثل حقوق بشر و موشک را حل کنیم ملت ایران باید به ناز غربی ها از گرسنگی بمیرد . اما اکنون چین با خرید نفت ایران به ایران کمک می کند پس قطعا هر دشمنی با چین یک اشتباه بزرگ است . افرادی هم که به نام مردم به چین توهین می کنند شک نکنید اصلا ایرانی نیستند چطور ممکن است که کسی نداند که ایران یک کشور تمام نفتی است که صنایع ان از یک سو اولا صنایع ثانویه وابسته به ابزار الات غربی هستند از سوی دیگر قدرت تجاری بسیار کمی به علت تحریم ها دارند . اگر ایران بیسکویت می سازد انرا با یک ماشین غربی می سازد و ما برای تعمیرات و خرید تجهیزات به چین و روسیه نیاز داریم .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی