ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس ایکس شام کریسمس فضانوردها را به دست آنها رساند

با نزدیک شدن به زمان کریسمس اسپیس ایکس محموله ویژه ای را برای فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی ارسال کرده تا آنها از حس و حال تعطیلات سال نو تا حدودی بهره مند شوند. ایستگاه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۰۰

با نزدیک شدن به زمان کریسمس اسپیس ایکس محموله ویژه ای را برای فضانوردان ساکن ایستگاه بین المللی ارسال کرده تا آنها از حس و حال تعطیلات سال نو تا حدودی بهره مند شوند.

ایستگاه فضایی به صورت ماهیانه محوله هایی را از زمین دریافت می کند که در حفظ آمادگی کارکنان و نگهداری تاسیسات آن اهمیت بالایی دارند. این محموله‌ها شامل اقلامی نظیر مواد خوراکی، وسایل شخصی، ابزارهای علمی، تحقیقاتی و غیره است.

اسپیس ایکس اخیرا با ارسال کپسول دراگون اقلام مختلفی را برای ساکنان ایستگاه فضایی فرستاده که یکی از آنها شام کریسمس است و از سینه بوقلمون دودی، سس کرن‌بری، سیب زمینی شیرین و کیک میوه ای تشکیل شده است. در ادامه گزینه های دیگری نیز برای تکمیل ضیافت در نظر گرفته شده است.شام کریسمسدر کنار این غذای خوشمزه ۳۶ هزار کرم و ۴۰ موش آزمایشگاهی نیز برای انجام آزمایشاتی در مورد تاثیر فضا بر افزایش سن و ماهیچه ها عازم خارج از جو شده اند. ناسا پس از اینکه در آخرین لحظه متوجه فاسد بودن غذای موش ها شد عملیات پرتاب را برای یک روز به تاخیر انداخت.

پس از تعویض غذای موش ها محموله ۲.۵ تنی با کمک راکت فالکون ۹ از «پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ» به فضا انتقال یافت. این موشک ۶۴ شی مختلف از جمله خاکستر صد فرد فوت شده را به خود به فضا برده بود که رکورد جدیدی برای صنایع فضایی آمریکا به شمار می رود. هرچند در این زمینه هند با حمل ۱۰۴ محموله مختلف طی یک پرتاب حرف اول را در جهان می زند.

اگرچه ماموریت ارسال بار با موفقیت انجام شد اما موشک حین تلاش برای فرود روی یکی از مناطق مشخص شده دچار چرخش‌های ناگهانی و دیوانه‌وار شد. دلیل اصلی ناموفق بودن فرود این راکت بروز مشکلاتی در پمپ هیدرولیکی بالچه‌های فرود عنوان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۸ آذر ۱۳۹۷

    اون ک ۶۴ شی به فضابرد پرتاب روز قبلش بود نه این،همون ک پرتاب سوم راکت بود.

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۱۸ آذر ۱۳۹۷


    آقای میرجوادی هم نوشته بود :
    "مشکلاتی در فیبر شبکه‌ای راکت می‌داند " صحیح نیست

    در مرجع خودتون انتها قید شده مشکل از گرید فین ها بود

    قدیما دیجیاتو بیشتر پایبند متون اصلی بود ، الان امیدوارم یه نگاه بهش بندازه



مطالب پیشنهادی