ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مسن ترین یوتیوبر جهان درگذشت

درست است که از عمر یوتیوب چند دهه بیشتر نمی‌گذرد اما افراد مسن نیز کانال‌های محبوبی در این شبکه اجتماعی دارند و طرفداران خودشان را نیز جذب کرده‌اند. حال گزارش شده مستاناما که در واقع ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

درست است که از عمر یوتیوب چند دهه بیشتر نمی‌گذرد اما افراد مسن نیز کانال‌های محبوبی در این شبکه اجتماعی دارند و طرفداران خودشان را نیز جذب کرده‌اند. حال گزارش شده مستاناما که در واقع مسن ترین یوتیوبر جهان به حساب می‌‌آید، در گذشته است.

این آشپز ۱۰۷ ساله‌ی ساکن روستای گونتور ایالت آندرا پرادش، به تهیه کردن غذاهای محلی هندی معروف شده و ویدیو‌های کانال Country Foods به نمایش غذاهای پخت شده توسط وی اختصاص داشت. کانال غذاهای محلی یکی از محبوبترین کانال‌های جدید پلتفرم یوتیوب محسوب می‌شود و موفق شده طی دو سال، بیش از ۱.۲ میلیون مشترک اختصاصی کسب کند.

این کانال در ابتدا توسط K Laxman و دوستش Srinath Reddy که هر دو از فعالان رسانه‌ای حیدر آباد به حساب می آمدند، افتتاح شد. در سال ۲۰۱۶ میلادی Laxman که یکی از بستگان دور مستاناما محسوب می‌شد، ویدیوی از این مادربزرگ دوست داشتنی منتشر کرد که در آن نحوه‌ی پخت غذایی محلی به نام کاری برینجال آموزش داده می‌شد. در کمال ناباوری، این ویدیو ۷۵ هزار بار بازدید شد و مستاناما طرفداران زیادی پیدا کرد.

پس از آن غذاهای مختلف مستاناما نظیر کاری جوجه و هندوانه، کباب‌ها، بریانی و مرغ سوخاری مخصوص وی به غذاهای محبوب کاربران یوتیوب بدل شد و بسیاری از کاربران سعی کردند از روش‌های این مادربزرگ برای پخت غذا استفاده کنند. محبوبیت مستاناما آنقدر بالا رفت که او توانست با پول اهدا شده توسط دنبال کنندگان جهانی‌اش، تولد ۱۰۶ سالگی‌ خود را جشن مفصلی بگیرد.

نکته قابل توجه این بود که تمامی ویدیوهای آشپزی مستاناما از ابتدایی ترین مراحل شروع می شد و او تمام مواد مورد نیاز را خود تهیه می‌کرد. این مسئله موجب شده بود که مواد آماده‌ در دستور العمل پخت غذاهای وی جایی نداشته باشد و با تمام ویدیو‌های آشپزی موجود تفاوت پیدا کند.

این مادربزرگ دوست داشتنی در ۱۱ سالگی ازدواج کرده بوده اما تنها ۱۱ سال بعد، در ۲۲ سالگی‌ خود همسرش را از دست داده بود و بدین شکل بیش از ۸۰ سال را تنها زندگی کرده است. شاید راز عمر زیاد مستاناما، مسن ترین یوتیوبر جهان همین مجرد بودنش باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی