ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آینده مبهم بازی های رایانه‌ای در چین با تشکیل کمیته نظارت

به نظر می‌رسد که چین قصد دارد در آینده از به فروش رفتن بسیاری از بازی‌های مختلف در این کشور جلوگیری کند چرا که گزارش شده این کشور کمیته‌ی‌ جدیدی برای نظارت بر باز‌ی‌های رایانه‌ای ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۳۰

به نظر می‌رسد که چین قصد دارد در آینده از به فروش رفتن بسیاری از بازی‌های مختلف در این کشور جلوگیری کند چرا که گزارش شده این کشور کمیته‌ی‌ جدیدی برای نظارت بر باز‌ی‌های رایانه‌ای تشکیل داده است و به زودی لیسانس رسمی خود را برای تایید بازی‌های مختلف ارائه خواهد داد.

رسانه‌ی رسمی و دولتی این کشور اعلام کرده که ارگان جدیدی به نام کمیته‌ اخلاقیات بازی‌های آنلاین افتتاح شده است. این گروه حتی فعالیت خود را آغاز کرده است و به بررسی ۲۰ محصول عرضه نشده پرداخته و شاید به همین دلیل باشد که چند ماهی است چین اجازه فروش بازی جدیدی در بازار این کشور را نداده است.

کارشناسان باور دارند که این هم یگی دیگر از سیاست های چین برای خصوصی سازی و کسب درآمد از بازار بازی‌های کامپیوتری است. از نظر آنها این کمیته اقدامی برای جلوگیری از پخش بازی‌ها و رواج محصولاتی مخصوص در بازار این کشور به شمار می‌رود.

جالب اینجاست تا حدودی همین اتفاق نیز رخ داده و کمیته‌ی یاد شده تا به حال از ۲۰ محصول بررسی شد ۹ عدد از آنها کاملاً رد کرده و از نظرش این بازی‌ها رسماً غیر قابل عرضه هستند. از طرف دیگر گفته شده که این کمیته از توسعه‌ دهندگان ۱۱ بازی دیگر درخواست کرده که در محصولاتشان تغییرات محتوایی ایجاد کنند تا بتوانند اجازه عرضه در بازار چین را کسب کنند.

گفته شده که این کمیته اجازه دارد به بررسی بازی‌های یاد شده بپردازد تا ببیند آیا این بازی‌های صلاحیت عرضه در بازار چین را دارند یا خیر. کمیته‌ی یاد شده موظف است از مفید و سالم بودن محتوای این بازی‌های اطمینان حاصل کند.

علاوه بر این بازی‌های کامپیوتری یاد شده باید نگرانی‌های اجتماعی مناسب حامعه چین را هدف قرار دهند. از طرف دیگر این بازی‌های نباید اعتیاد بیش از حد در مخاطبینشان ایجاد کنند و مسائلی غیر اخلاقی، خشونت یا استفاده از مواد مخدر نباید در محتوای آنها جایی داشته باشد.

بعید است بتوان بازی‌های زیادی پیدا کرد که با مشخصات یاد شده همخوانی داشته باشد و تشکیل این کمیته آینده نامعینی برای بازی‌های رایانه‌ای چین ترسیم کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • enrix
    enrix | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    آینده مبهمی نیس کاملا واضحه گفته شده که " از طرف دیگر این بازی‌های نباید اعتیاد بیش از حد در مخاطبینشان ایجاد کنند " خوب کدوم بازی خوبی هست که آدم دوس نداشته باشه همش بازی کنه؟؟؟ فقط بازی های به درد نخور با سطح گرافیکی بسیار ضعیفه که ادم ازاش زده میشه! وگرنه بازی های رایانه ای خوب همشون جذابن واقعا

  • آریا
    آریا | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    چین دیکتاتور بدبخت بد موقعی به پست ترامپ خورده ? ?

مطالب پیشنهادی