ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اقتصاد هوشمند
تکنولوژی

وزیر ارتباطات: اقتصاد هوشمند نباید به طور رانتی رشد کند

وزیر ارتباطات در افتتاحیه دومین نمایشگاه تهران هوشمند ضمن ابراز خوشحالی نسبت به مشاهده برخی المان‌ها و پارامترهای هوشمندسازی تهران، تاکید داشت که باید ارزیابی انجام شود تا متوجه شویم در کجای راه هستیم .«محمدجواد ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۱

وزیر ارتباطات در افتتاحیه دومین نمایشگاه تهران هوشمند ضمن ابراز خوشحالی نسبت به مشاهده برخی المان‌ها و پارامترهای هوشمندسازی تهران، تاکید داشت که باید ارزیابی انجام شود تا متوجه شویم در کجای راه هستیم .«محمدجواد آذری جهرمی» شهرداری را یکی از نهادهای مهم برای رسیدن به اقتصاد هوشمند معرفی کرده وگفت که نباید این نوع از اقتصاد به صورت رانتی توسعه پیدا کند.

وزیر ارتباطات معتقد است که سرویس‌های اشتراکی حمل و نقل باید توسعه پیدا کند: «بخشی از ترددهای مردم مراجعات اداری آنهاست و دولت الکترونیک می‌تواند میزان این ترددها را کمتر کند.»

جهرمی باور دارد که شهردار جدید تهران نسبت به مقوله ICT نگاه ویژه‌ای دارد و این مورد را امر مثبتی تلقی می‌کند. او تاکید می‌کند که اگر اقتصاد شهر هوشمند شکل بگیرد، بخش خصوصی بقیه راه را پیش می‌گیرد:

«آزادسازی منابع داده برای همگی از ضروریات این رشد است. نباید اطلاعات و داده‌ها دست یک سری از شرکت‌ها باشد و اقتصاد هوشمند نباید به طور رانتی رشد کند. مقررات این موضوع تدوین شده و امروزه پلتفرم Open Data وجود دارد. در وزارت ارتباطات ما خودمان این کار را کردیم و اطلاعات را در اختیار استارت‌آپ‌ها گذاشتیم تا از آن بهره جویند.»

جهرمی با اشاره به دستگاه‌هایی که آلایندگی هوا را به صورت دقیق موشکافی می‌کند آن را یکی از مصادیق هوشمندسازی می‌داند: «اطلاعات به قدری ریز هستند که می‌توان فهمید نوع آلایندگی از چه نوع اتوموبیلی است و مدیریت درستی روی تردد ماشین‌ها انجام داد.» به گفته جهرمی شهرداری تهران در موضوع کنترل ترافیک شهری باید بیشتر تمرکز کند چرا که می‌توان مدیریت درستی به واسطه هوشمندسازی روی این معضل انجام داد.

جهرمی زیر ساخت هوشمند را یکی از اضلاع مهم هوشمندسازی شهرها می‌داند و پس از آن سامانه‌های هوشمند را رکن دیگر و مهمی برای تحقق این امر می‌داند: «شهرداری در این زمینه ورود پیدا کرده و امیدواریم که همین راه را ادامه دهد.»

اقتصاد هوشمند

وزیر ارتباطات شهروند هوشمند را ضلع سوم مثلث هوشمندسازی عنوان می‌کند و از لزوم فراهم کردن هوشمندسازی ملت ایران یاد می‌کند:

«در شهرداری مسکو مشخص شده که هر روبل دریافت شده از مردم در کجا خرج می‌شود؛ این موضوع در شهرداری تهران هم رخ داده اما چه کسی می‌داند چطور باید این موضوع را پیگیری کند؟ اقدامات خوبی در شهرداری رخ داده ولی اطلاع‌رسانی درستی انجام نشده و شهروندان آگاهی لازم را نسبت به اتفاقاتی که در زمینه هوشمندسازی رخ داده نمی‌دانند. آموزش‌های لازم باید صورت بگیرد و وزارتخانه ارتباطات هم قصد دارد این کار را انجام دهد و می‌توان هوشمندسازی شهروندان را در اقدامی مشترک با یکدیگر انجام دهیم.»

جهرمی معتقد است که خدمات هوشمند خدماتی است که مردم آن را می‌بینند و حس می‌کنند و باید آن را روز به روز اعتلا بخشید. او امیدوار است که شهر تهران با استفاده از فناوری اطلاعات جای مناسب‌تری برای ساکنین آن شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    چقدرم زر میزنه این بچه آخوند
    هرچی اینا میگن شما برعکسشو حساب کنید

  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    ما ازتون اقتصاد هوشمند نخواستیم اقای وزیر
    یه فکری به حال قیمت های بسته ی اینترنت بکنید
    ..

مطالب پیشنهادی