ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فاز اول تهران هوشمند
تکنولوژی

مدیر سازمان فاوا شهرداری تهران: فاز اول تهران هوشمند تا پایان سال ۹۸ اجرا خواهد شد

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تهران هوشمند، این موضوع را دغدغه مشترک آحاد جامعه دانست. «محمد فرجود» با تشبیه شهر هوشمند به موضوع فیل مولانا تاکید کرد که هر کس برداشت ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۰

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه نمایشگاه تهران هوشمند، این موضوع را دغدغه مشترک آحاد جامعه دانست.

«محمد فرجود» با تشبیه شهر هوشمند به موضوع فیل مولانا تاکید کرد که هر کس برداشت خودش را از این موضوع دارد. به گفته او برای رسیدن به این مقوله باید گام به گام پیش رفت و چالش های تهران امروز را رفع کرد؛ چالش هایی چون آلودگی هوا، ترافیک، پسماندها و غیره:

«اسناد پشتیبان تهران هوشمند را در طول یک سال اخیر نوشتیم و برنامه تهران هشمند را در مجامع بین المللی ارائه کردیم تا فرصت های همکاری جهانی را پیدا کنیم. ما با تمام صاحب نظران و ذی نفعان شهر هوشمند به گفتمان نشستیم. سامانه باهم را راه اندازی کردیم و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف اقدامات مهمی برای شهر هوشمند انجام دادیم.»

فاز اول تهران هوشمند

او تاکید دارد که برای رسیدن به شهر هوشمند باید مردم هوشمند را داشت. فرجود با اشاره به هکاتون برگزار شده توسط شهرداری، اذعان داشت که قصد دارند با استارتاپها همکاری ویژه‌ای داشته باشند. وی سامانه تهران من را در حال تکامل معرفی کرد و تاکید کرد که به زودی تمامی خدمات آنلاین شهرداری از این سامانه به دست شهروندان خواهد رسید:

«فاز اول پروژه های تهران هوشمند تا انتهای سال ۹۸ خواهد بود. قصد داریم در مقوله هایی چون حکمروایی، اقتصاد، جابجایی،زندگی، محیط و زیرساخت هوشمند فعالیت داشته باشیم. به عنوان مثال سامانه هوشمند محاسبه وصول عوارض شهری و یا پایلوت محله هوشمند را به زودی اجرا خواهیم کرد.»

فرجود از تمامی شرکت کنندگان دعوت کرد تا در بخش های مختلف دومین همایش تهران هوشمند شرکت کنند و بخش استارتاپ‌ها را بخش جدیدی دانست که می‌تواند تغییر شگفتی در هوشمندسازی تهران به وجود بیاورد.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تهران ضمن تشکر از وزارت ارتباطات، شورای شهر تهران، شهرداری تهران، سازمان فناوری اطلاعات و اصحاب رسانه ابراز امیدواری کرد که پایتخت کشور به زودی به هوشمندی لازم برای فاز اول خود برسد.:

«شهر هوشمند فقط مربوط به فناوری و تکنولوژی نیست و در حقیقت یک شهر نوآور است که در آن از فناوری‌ها برای ارتقای زندگی شهروندان از جنبه‌های مختلفی چون اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی خواهد بود. دوره جدید شورای شهر تهران روی این مساله تاکید خاصی دارد و امیدواریم با کمک آنها و دیگر بخش‌ها بتوانیم به تمامی ابعاد شش گانه سند شهر هوشمند برسیم.»

اطلس هوشمند محلات از دیگر مواردی بوده که شهرداری تهران در راستای شفاف‌سازی راه‌اندازی نموده که در آن اطلاعاتی که پیش‌تر عرضه عمومی نشده بود به نمایش در آمده است. تفاهم‌نامه‌های همکاری با مجموعه‌های خارجی از جمله دیگر اقدامات شهرداری تهران در راستای هوشمندسازی تهران عنوان شد و همچنین تاکید شد که سامانه‌های شهرداری به صورت یکپارچه در آمده‌‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ahadm ۸۸۸۸
    ahadm ۸۸۸۸ | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    خخخخ
    جوک خوبی باد
    تهران هوشمند خخخخخ
    هزار ساله دیگه هم بگذره با مدیریت شماها هیچ جای ایران هوشمند نمیشه

مطالب پیشنهادی