ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرومیوم
نرم افزار و اپلیکیشن

هشدار موزیلا درباره قدرت گرفتن بیش از حد گوگل

مایکروسافت چند روز قبل از تصمیمش برای استفاده از موتور کرومیوم گوگل در مرورگر اج خبر داد اما ظاهرا همه از این تصمیم خوشحال نشده اند و یکی از آنها مدیرعامل موزیلا است. «کریس بیرد»، ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۳۰

مایکروسافت چند روز قبل از تصمیمش برای استفاده از موتور کرومیوم گوگل در مرورگر اج خبر داد اما ظاهرا همه از این تصمیم خوشحال نشده اند و یکی از آنها مدیرعامل موزیلا است.

«کریس بیرد»، مدیر موزیلا بر این باور است که تصمیم جدید مایکروسافت به معنی تقدیم کردن بخش بیشتری از فضای آنلاین به گوگل است. وی نه تنها با این تصمیم مختلف است بلکه با یادآوری دوران حکومت ردموندی ها در زمینه مرورگر طی دهه قبل تاکید می کند که در صورت تکرار این مساله این قدرت گوگل است که توسعه بیشتری پیدا می کند:

افزایش سلطه گوگل از جنبه‌های بسیاری خطرناک است و بخش مهم از آن به اقدامات توسعه دهندگان سایت ها و فعالان حوزه کسب و کارهای اینترنتی بستگی دارد. اگر محصولاتی مانند کرومیوم سهم بزرگی را در اختیار داشته باشند احتمالا توسعه دهندگان به سازگاری محصولاتشان با فناوری های دیگر اهمیت ندهند.

به گفته Beard هدف اصلی موزیلا رقابت با کروم برای اطمینان از فراهم کردن تجربه مطلوب برای همه کاربران اینترنت است. با خروج EdgeHTML از صحنه رقابت گزینه های محدود در دسترس کاربران کمتر از قبل خواهد شد. وی در این باره می گوید:

دلیل رقابت ما با گوگل پر رونق بودن کسب و کار مرورگرها نیست بلکه این است که حفظ سلامت اینترنت به رقابت شرکت ها و حق انتخاب کاربران بستگی دارد.

در طول ۱۸ ماه گذشته فایرفاکس پیشرفت هایی را پشت سر گذاشته و از نظر سرعت و کارایی نیز حرف هایی برای گفتن دارد؛ با این وجود گوگل کروم با فاصله بسیار زیاد محبوبترین مرورگر نزد کاربران سراسر دنیا است.

بر اساس برآوردهای NetMarketShare نسخه دسکتاپ کروم ۶۳ درصد از کل بازار مرورگرها را در دست دارد. در جایگاه های دوم و سوم نیز به ترتیب اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس با سهم های ۱۱ و ۱۰ درصدی قرار گرفته اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    راست ميگه مثل بازار موبايل يك طرفه و خشك ميشه و نوآوري محدود به تصميمات گوگل ميشه فقط...

    از ديد تجاري حركت مايكروسافت به نفعش خواهد بود...

    اما در عوض بازار مرورگرها كاملا در اختيار گوگل قرار ميگيره....

    اين تصميم احتمال توسعه يك سيستم عامل موبايلي براساس پروژه اپن سورس اندرويد توسط مايكروسافت رو بالا ميبره كه بعد از عصر ويندوز10موبايل مطرح شد...

  • Salim ۱۱۳
    Salim ۱۱۳ | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    فايرفاکس بهترینه

  • آریا
    آریا | ۱۹ آذر ۱۳۹۷

    چه بخواین چه نخواین فضای آنلاین تو مشت گوگله. لیاقتش رو داره

مطالب پیشنهادی