ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپلیکیشن اندرویدی اخاذی
تکنولوژی

جهرمی: ۵۰۰ اپلیکیشن اندرویدی اخاذی از مردم شناسایی شد

۵۰۰ اپلیکیشن اندرویدی که به منظور اخاذی از شهروندان طراحی شده بود توسط مرکز ماهر شناسایی شد. به گزارش دیجیاتو «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه دومین همایش شهر هوشمند در ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۴۸

۵۰۰ اپلیکیشن اندرویدی که به منظور اخاذی از شهروندان طراحی شده بود توسط مرکز ماهر شناسایی شد.

به گزارش دیجیاتو «محمدجواد آذری جهرمی» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در حاشیه دومین همایش شهر هوشمند در جمع نمایندگان رسانه‌های گروهی اعلام کرد:

«مرکز ماهر ۵۰۰ اپلیکیشن اندرویدی که برای اخاذی از شهروندان طراحی شده را شناسایی کرد. طبق گزارشی که مرکز ماهر تهیه کرده است هرچند که این اپلیکیشن‌ها از یکدیگر مجزا هستند؛ اما احتمال سازماندهی برای سودجویی از افراد و شهروندان وجود دارد. اطلاعات مربوط به این گزارش در اختیار پلیس فتا قرار گرفته است.»

جهرمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص تفاهم‌نامه‌ای که امروز میان شهرداری تهران و وزارت ارتباطات امضا شده‌است، توضیح داد که این تفاهم‌نامه به منظور توسعه زیرساخت‌های شهرهوشمند است.

به گفته وزیر ارتباطات دکل‌های زیادی وجود دارند که برای ارائه خدمات نسل ۴ و ۵ نیست بلکه برای اتصال نقطه به نقطه است: «این در حالی‌ست که شهرداری تهران در حدود هزار و ۴۰۰ کیلومتر فیبر نوری در اختیار دارد که نتوانسته است از این زیرساخت برای خود درآمدزایی کند. به نظر می‌رسد با همکاری یکدیگر می‌توان این دکل‌های شهری را که هم آلودگی تصویری ایجاد می‌کنند و هم موجب ایجاد نویز برای شهروندان می‌شود، از سطح شهر حذف کرد.»

اپلیکیشن اندرویدی اخاذی
او با اشاره به تعداد دستگاه‌های اجرایی متصل به زیرساخت دولت الکترونیکی و شبکه ملی تبادل اطلاعات گفت:

«هر چند اتصال ۲۵۰ دستگاه در مقابل تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه رقم بسیار ناچیزی است اما طی ۹ ما گذشته حرکت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است. به منظور توسعه کارت سوخت اتصال نیروی انتظامی به مرکز ملی تبادل اطلاعات فراهم شد و آنان برخی از خدمات خود را به این سامانه متصل کردند. همچنین وزارت ارتباطات در حال مذاکره با قوه قضائیه است تا آنان نیز خدمات خود را در این بستر ارائه دهند. »

جهرمی در ادامه عنوان کرد که بخشی دیگر از این تفاهم‌نامه، مربوط به همکاری مشترک شهرداری و وزارت ارتباطات برای ارتباط به بستر دولت‌الکترونیکی است تا خدمات بیشتری در اختیار شهروندان قرار داده شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Abolfazl Mandi
    Abolfazl Mandi | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    اخاز تر از خودتون وجود نداره ...

مطالب پیشنهادی