ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

چگونه در PES 2019 همیشه برنده باشیم؟

با وجود اینکه حدوداً 6 ماه از اتمام جام جهانی 2018 می‌گذرد اما انتشار دو بازی PES 2019 و FIFA 2019 باعث شد تا تب و تاب این ورزش هیجان انگیز همچنان در میان طرفداران ...

سورنا رضایی
نوشته شده توسط سورنا رضایی | ۱۹ آذر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

با وجود اینکه حدوداً 6 ماه از اتمام جام جهانی 2018 می‌گذرد اما انتشار دو بازی PES 2019 و FIFA 2019 باعث شد تا تب و تاب این ورزش هیجان انگیز همچنان در میان طرفداران حفظ شود. بازی PES 2019 اگرچه در برخی موارد به نسخه‌ی سال گذشته شباهت دارد اما تغییرات قابل توجه بسیاری نیز در آن به وجود آمده است که باعث می‌شود استفاده از تاکتیک‌های قدیمی چندان کار ساز نباشد.

به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا به نکاتی بپردازیم که دانستن آن‌ها برای کسب پیروزی در مسابقات بازی PES 2019 ضروری است.

بازی PES 2019

در هنگام انتخاب بازیکنان، حفظ تعادل حرف اول را می‌زند

مهم نیست که به تجربه‌های آفلاین یا آنلاین بازی PES 2019 می‌پردازید، در هر صورت حفظ تعادل در انتخاب بازیکنان حرف اول را می‌زند. بازیکنان حاضر در بازی در دسته بندی‌های مختلفی با نام Playing Style تقسیم شده‌اند که برای مثال می‌توان به Prolific Winger و Box to Box اشاره کرد. در هنگام انتخاب بازیکن، سعی کنید از هر دسته بندی حداکثر تو بازیکن در ترکیب شما شما حضور داشته باشید تا بدین ترتیب تنوع مناسبی در ترکیب شما وجود داشته باشید.

برای درک بهتر این موضوع، توصیه می‌کنیم به این مثال دقت کنید. اگر شما دو هافبک Destroyer را در ترکیب خود قرار دهید، شاید تمامی توپ‌های وسط زمین را از آن خود کنید اما برای رسیدن به هدفتان دسته بندی Creative Playmaker را فدا کرده‌اید که باعث می‌شود پس از توپ ربایی نتوانید بازی سازی کنید. البته استثناهایی هم هست. اگر شما در ترکیب یازده نفره‌ی خود دو Prolific Winger داشته باشید، هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، زیرا این دو زمین در دو سمت متفاوت زمین بازی خواهند کرد.

بازی PES 2019

استفاده از قابلیت تعویض سریع را فراموش نکنید

دوران سیستم‌های‌ تعویض قدیمی به سر رسیده و اکنون نوبت به عرض اندام سیستم‌های جدید فرا رسیده است. شرکت الکترونیک آرتز با انتشار بازی FIFA 18، قابلیت جدیدی را برای نخستین بار معرفی کرد که Quick Sub نامیده می‌شد. اگرچه این ویژگی در آن زمان عیب‌های زیادی داشت و عملکرد چندان مطلوبی را از خود نشان نمی‌داد اما ایده‌ی آن مورد توجه منتقدان و طرفداران بازی‌های ورزشی قرار گرفت. همین مسئله نیز باعث شد تا کونامی قابلیت مشابهی را به PES 2019 اضافه کند.

هر زمان در طول بازی که توپ به بیرون از زمین برود، قابلیت تعویض سریع فعال می‌شود و کاربر می‌تواند تنها با فشردن چند دکمه روی کنترلر، بازیکن خسته را از زمین خارج کرده و بازیکن تازه نفس را جایگزین او کند. اصلی ترین معیار این سیستم جدید برای پیشنهاد، میزان خستگی بازیکن و پُستی است که او در آن بازی می‌کند.

بازی PES 2019

در صورت نیاز، به تغییر در منو Advanced Instructions فکر کنید

اگر پس از انجام چند مسابقه، احساس کردید که تیم شما از تمام‌ پتانسیل‌های خود استفاده نمی‌کند و عملکرد ضعیفی دارد، بهتر است به منوی Advanced Instructions سری بزنید. این منو که از طریق بخش Game Plan قابل دسترسی است، می‌تواند به طور معجزه آسایی در نحوه بازی کردن تیم شما موثر عمل کند.

در این بخش کاربر می‌تواند از میان 4 دستورالعمل تیمی Deep Defensive Lines ،Wing Rotation ،Tiki-Taka و Attacking Full Backs یکی را با توجه به شرایط مسابقه انتخاب کند. شاید در نگاه اول تغییر در دستورالعمل تیم کار ساده‌ای باشد اما انتخاب اشتباه در این بخش می‌تواند نتیجه‌ بازی را به ضرر شما تمام کند. در مقابل نیز اگر انتخابتان درست باشد، می‌تواند بازی را برگرداند.

البته بدون رفتن به منوی Game Plan و در طول مسابقه می‌توانید دستور العمل تیمی را با فشار دادن L2 تغییر دهید که این کار پیشنهاد نمی‌شود. بهتر است زمانی که توپ خارج از زمین قرار دارد یا تعویضی در حال انجام است، استراتژی خود را برای ادامه‌ی مسابقه تغییر دهید. اگر در جریان بازی، به خصوص وضعیت‌های پیچیده از جمله حمله یا دفاع، دست به تغییر دستور العمل بزنید، بازیکنان عملکرد مناسبی از خود نشان نمی‌دهند و آن طور که باید و شاید در پست جدید تطبیق پیدا نمی‌کنند.

بازی PES 2019

شیمی بین بازیکنان بسیار حائز اهمیت است

شیمی بین بازیکنان در نسخه‌های پیشین سری بازی‌های PES وجود داشته اما در بازی PES 2019 از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل تنها در مواقع خاص از جمله خستگی یا مصدومیت اقدام به تعویض‌ بازیکنان کنید و در هنگام انتخاب جایگزین نیز توجه ویژه‌ای به شیمی بازیکن جدید با بازیکنان داخل زمین داشته باشید. اگر به این مسئله توجه نکنید، هماهنگی پایینی میان بازیکن جدید و دیگران وجود خواهد داشت که می‌تواند سبک بازی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

شیمی بین بازیکنان تاثیر خود را در مدهای مختلف از جمله My Club و Master League به شکل غیر قابل انکاری نشان می‌دهد. به همین دلیل هم پس از مدتی بازی کردن با یک تیم مشابه، عملکرد شما در مقابل رقبا بهبود می‌یابد، زیرا شیمی بین بازیکنان به مرور زمان بیشتر شده است.

بازی PES 2019

شرایط آب و هوایی شما را به تغییر در سبک بازی مجبور می‌کند

یکی دیگری از ویژگی‌های جدیدی که شرکت کونامی به بازی PES 2019 اضافه کرد، شرایط آب و هوایی برفی بود. در حالی که ممکن است به عنوان طرفدار سری بازی‌های PES از شنیدن این خبر خوشحال شوید، بهتر است بدانید که تاثیرات این ویژگی تنها به جلوه‌های بصری ختم نمی‌شود و سبک بازی شما را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

برای کسب موفقیت در شرایط آب و هوایی برفی (یا بارانی)، باید استراتژی‌های ویژه‌ای را به کار بگیرید و زمانی هم که روند بازی دلخواه شما نیست، نیاز به اتخاذ تصمیمات لحظه‌ای است. در ضمن، در شرایط این چنینی احتمال سر خوردن و از دست دادن توپ بسیار بالاست، به همین دلیل باید فاکتور سرعت را از استراتژی تیم خود حذف کرد.

بهتر است در چنین شرایطی تمرکز خود را روی پاس‌های کوتاه و کنترل شده قرار دهید تا بدین ترتیب بتوانید توپ را آنطور که می‌خواهید به گردش درآورید. همچنین فراموش نکنید که به دلیل سُر بودن سطح زمین، سرعت حرکت توپ بیشتر از حد معمول خواهد بود.

بازی PES 2019

خودتان را دست کم نگیرید

اگر در انجام بازی‌های ویدیویی، به خصوص عناوین ورزشی افتضاح هستید که حرفی برای گفتن باقی نمی‌ماند، در غیر اینصورت نباید درجه بازی را پایین‌تر از Regular قرار دهید. اگر هم هدف شما از تجربه بازی PES 2019، شرکت در رقابت‌های آنلاین است، توصیه می‌کنیم که به درجه سختی پایین‌تر از Professional اصلاً و ابداً فکر نکنید!

درجه‌های سختی پایین تر از این دو، چالش چندانی را پیش روی کاربر قرار نمی‌دهند و در نتیجه نمی‌توان انتظار پیشرفت داشت. البته نباید فراموش کرد که شکست دادن رقبا در درجه‌های سختی بالا، حس رضایت و هیجان بالایی را به کاربر منتقل می‌کند.

بازی PES 2019

تمرکز ویژه‌ای روی ضد حمله‌ها داشته باشید

پایه اصلی ضد حمله‌ها، دفاعی مستحکم است. در این سبک بازی، تمامی بازیکنان تیم باید در نیمه‌ی خودی حضور داشته باشند تا ابتکار عمل بازی در اختیار تیم حریف قرار بگیرد. بدین ترتیب، بازیکنان آن‌ها مقداری جلوتر از حد معمول می‌ایستند که همین مسئله فضای بسیاری را برای حمله‌ی برق آسا در اختیار تیم تحت فشار قرار می‌دهد.

نکته دوم در استفاده از ضد حمله‌ها برای دست یابی به گل، فاکتور سرعت است. اگر عجله نکنید، خط دفاعی تیم حریف به تدریج عقب تر می‌رود و فضای باز میان خود و دروازه بان را به حداقل می‌رساند. در نتیجه، بهتر است سعی کنید تا در هنگام ضد حمله  از پاس‌های زمینی بلند استفاده کنید که هم سرعت جابجایی بالاتر برود و هم کنترل توپ برای بازیکن هدف آسان تر باشد. اگر قصد استفاده از چنین دستورالعملی دارید، بهتر است در بخش Attack Instructions، گزینه Attacking Style را روی Counter Attack و گزینه Build up را نیز روی long-Pass قرار دهید. منطقه حمله یا Attacking Area را نیز می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان تنظیم کنید.

پس از انجام این کارها به بخش Defensive Introductions بروید. در این منو Defensive Styles را روی All-out-defence قرار دهید. خط دفاعی را تا جای ممکن به دروازه نزدیک کنید و تراکم بازیکنان خودی در یک سوم زمین را نیز افزایش دهید.

بازی PES 2019

سانترهای بلند ممنوع؛ تنها از سانترهای کوتاه استفاده کنید!

گیم‌ پلی بازی PES 2019 به گونه‌ای طراحی شده است که کسب گل از طریق ضربه سر کار دشواری در آن محسوب می‌شود، زیرا ارتفاع بالای آن‌ها باعث می‌شود تا مهاجم نتواند ضربه مناسبی را در جهت دلخواه به آن وارد کند و در نتیجه، فرصت حمله از دست خواهد رفت.

این نکته همیشه درست نیست و بازیکنان بلند قد به راحتی می‌توانند از سانترهای بلند نهایت استفاده را ببرند. برای مثال، اگر کریستیانو رونالدو در تیم شما حضور داشته باشد، خیالتان راحت خواهد بود که از پس سانترهای بلند بر بیاید اما زمانی که تیم شما چنین بازیکنی نداشته باشد، با مشکلات زیادی در حملات از جناحین روبرو خواهید شد. به همین دلیل بهتر است از سانترهای کوتاه استفاده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • 19841363
    19841363 | ۱۱ دی ۱۳۹۷

    خوب بود در مورد گزینه های گیم پلن توضیحاتش کم بود

مطالب پیشنهادی