ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6T به مرور پیشرفت می‌کند

کمپانی‌های چینی زیادی سراغ حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رفته‌اند و موبایل‌های جدیدشان را به این ویژگی مجهز کرده‌اند.  البته هنوز این سیستم احراز هویت مشکلات خاص خود را داراست و هنوز با دقت یا ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

کمپانی‌های چینی زیادی سراغ حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر رفته‌اند و موبایل‌های جدیدشان را به این ویژگی مجهز کرده‌اند.  البته هنوز این سیستم احراز هویت مشکلات خاص خود را داراست و هنوز با دقت یا سرعت کمتری نسبت به مدل های قبلی فعالیت می‌کند. با این وجود گزارش شده که کمپانی وان پلاس موفق گشته با بکار بردن مکانیزم خاصی حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6T، آن را به نمونه‌ی‌ منحصر به فردی در صنعت تولید تلفن هوشمند بدل کند.

وان پلاس 6T

گزارش شده که به لطف مکانیزم جدید، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6T به مرور پیشرفت می‌کند و حتی م تواند طی ۳۴ صدم ثانیه به احراز هویت بپردازد. این شرکت چینی سعی کرده‌ بود که برای موبایل‌های وان پلاس 5T از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده کند اما عملکرد نامناسب و سرعت پایین آن موجب شده که از انجام چنین کاری منصرف گردد. حال این کمپانی چینی سعی کرده که امسال با طراحی خاص این ویژگی، تکنولوژی احراز هویت جدیدی را به ارمغان آورد.

گفته شده هنگام قرار گرفتن انگشت روی حسگر‌های جدید، در ابتدا نور سبزی روشن می‌شود که موجب می‌شود فرآیند تشخیص اثر انگشت آسانتر شود چرا که انعکاس این نور به عملکرد سنسور کمک می‌کند. نحوه‌ی علمکرد سیستم جدید این است که پس از موفقیت آمیز بودن فرآیند احراز هویت، قسمت‌های جدیدی اسکن می‌شود و اطلاعت بدست آمده در چیپست اسنپدراگون 845 موبایل وان پلاس 6T ذخیره می‌شوند.

وان پلاس 6T

بدین ترتیب با هربار احراز هویت موفقیت آمیز، قسمت جدیدی از اثر انگشت فرد به اطلاعات موجود اضافه می‌شود و کم کم چندین محتوای مختلف کنار هم جمع می‌شوند و مثال‌های متفاوتی از اثر انگشت یک فرد در اختیار سیستم قرار می‌دهند.

این سیستم که با نام الگوریتم‌های پیشرفته خوانده می‌شود قسمت‌های کوچک اثر انگشت را پیشتر در ثبت اولیه دیده نشده بود را به محتوای موجود اضافه می‌کند و پازلی کامل از این ویژگی کاربر در اختیار پردازنده‌ها قرار می‌دهد.بدین ترتیب به مرور زمان حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر وان پلاس 6T کاملتر می‌شود و زمان انجام این فرآیند را کاهش می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی