ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمز دوم یک‌بار مصرف
تکنولوژی

استفاده از رمز دوم یک‌بار مصرف کارت بانکی از خرداد ۹۸ الزامی می‌شود

از خرداد ماه سال آینده رمز دوم یک‌بار مصرف، جایگزین رمز ایستا کارت‌‌های بانکی خواهد شد تا درصد جرایم این حوزه کاهش یابد. «ناصر حکیمی» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی روز گذشته در گفتگوی تلفنی ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۲:۴۵

از خرداد ماه سال آینده رمز دوم یک‌بار مصرف، جایگزین رمز ایستا کارت‌‌های بانکی خواهد شد تا درصد جرایم این حوزه کاهش یابد.

«ناصر حکیمی» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی روز گذشته در گفتگوی تلفنی با برنامه تیتر امشب گفت: «از خرداد ۹۸ ارائه رمزهای دوم ایستا به دارندگان کارت متوقف و استفاده از رمز دوم یک‌بارمصرف در تمام تراکنش‌های غیرحضوری، اینترنتی و موبایلی الزام‌آور می‌شود.»

سرهنگ «علی نیک‌نفس» رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا نیز در برنامه تیتر امشب با اشاره به متفاوت بودن فضای واقعی و مجازی عنوان کرد که فضای سایبری، پیچیده است و به همین دلیل جرایم این حوزه چند برابر شده است:

«فریب کاری‌ها و تکنیک‌های فریب بیشتر شده‌اند و در این فضا باید مراقبت‌های بیشتری نسبت به فضای واقعی انجام شود. مجرمین به فضای مجازی و سایبر سوق پیدا کرده‌اند. حجم پرونده‌ها در فضای مجازی سه برابر شده است. افراد از طریق فیشینگ به حساب کاربر دسترسی پیدا می‌کنند، با ورود کاربر به صفحه قلابی و وارد کردن اطلاعات بانکی خود در این صفحه، این اطلاعات از طرف مجرمین به سرقت می‌رود.»

به گفته نیک نفس کلاهبرداران با دسترسی به اطلاعات بانکی و رمز کاربران دست به سرقت و تخلیه حساب‌های بانکی می‌کنند اما رمزهای یک‌بار مصرف می‌تواند از سرقت جلوگیری کند.

«لسانی» کارشناس فضای مجازی هم با تاکید بر افزایش مهارت‌ها در فضای مجازی، عنوان کرد که در شرایط گرانی، بازار کالاهای دست‌دوم در فضای مجازی داغ شده و به همین نسبت، جرایم این حوزه هم یشتر شده‌است: «در برخی موارد با ارائه کالای ارزان قیمت، چندین هزار تلفن به شماره‌ای زده می شود و غافل از اینکه این تلفن، هوشمند است و در هر ثانیه از کاربر هزینه کم می‌کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • intel100
    intel100 | ۲۱ آذر ۱۳۹۷

    چه عجب

  • Ali___lp
    Ali___lp | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    ?⁦❤️⁩??

مطالب پیشنهادی