ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قانون‌گذاری ارزهای رمز پایه
تکنولوژی

فیروزآبادی:‌ قانون‌گذاری ارزهای رمز پایه در مرحله بررسی مجلس

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی ارزهای رمز پایه در کمیته اقتصادی مجلس خبر داد و گفت که این بررسی در مراحل آخر است و به محض اتمام کار برای قانون‌گذاری در هیات دولت ...

پگاه طوسی
نوشته شده توسط پگاه طوسی | ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۱

دبیر شورای عالی فضای مجازی از بررسی ارزهای رمز پایه در کمیته اقتصادی مجلس خبر داد و گفت که این بررسی در مراحل آخر است و به محض اتمام کار برای قانون‌گذاری در هیات دولت بررسی خواهد شد.

«ابوالحسن فیروزآبادی» درباره وضعیت مقررات گذاری و رگولاتوری ارزهای رمزنگاری شده در دولت و شورای عالی فضای مجازی به ایبنا گفت:

«در حال حاضر اقدامات متعددی در زمینه رگولاتوری رمز ارزها انجام شده و با توجه به تاکیدات فراوان برای بهره‌گیری از این فناوری، انجام برخی فعالیت‌های غیر رسمی و پیدایش کسب و کارهای نوپا در این حوزه، ضروری است تا بر بحث رمز ارز در داخل کشور با قانون‌گذاری نظارت شود. دولت نیز در همین راستا در حال تهیه مصوبه‌ای برای اعلام سیاست در حوزه ارزهای رمزنگاری شده است.»

قانون‌گذاری ارزهای رمز پایه

دبیر شورای عالی فضای مجازی معتقد است که رمز ارزها از جمله فناوری‌ها نوظهور و مهمی هستند که با توجه به کارکردشان در سیستم اقتصادی و مالی باید بر آنها نظارت بیشتری شود و همچنین سیاست‌هایی جامع با توجه به کارکردهای مختلف در نظر گرفته شود.

رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه کمیته‌ای در حوزه بررسی ارزهای رمزنگار ذیل کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی ایجاد شده، اظهار کرد:

«در کمیته بررسی ارزهای رمزنگار کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگان مجلس، صاحب‌نظران و کارشناسان و نمایندگانی از ارگان‌هایی از جمله بانک مرکزی، وزارت نیرو، وزارت اطلاعات و غیره حضور دارند. تکالیفی به این ارگان‌ها واگذار شده و بر اساس آخرین اطلاعات، بحث رمز ارزها آخرین مراحل بررسی را در این کمیته سپری می‌کند. به محض اتمام بررسی‌ها نتایج این کمیته در سطح هیات دولت بررسی خواهد شد تا دولت بر اساس نتایج و اعلام نظر نمایندگان ارگان‌های دولتی و امنیتی و کارشناسان نسبت به حوزه ارزهای رمزنگاری شده اعلام نظر و سیاست‌های مورد نظر را تعیین کند.»

فیروزآبادی می‌گوید که رمز ارزها اهمیت زیادی دارند و به همین دلیل هم مرکز ملی فضای مجازی به دنبال آن است تا بررسی ارزهای رمزنگار در هیئت دولت هرچه سریعتر انجام شود. او پیش‌بینی می‌کند که در آینده‌ای نه چندان دور این موضوع مورد بررسی قرار گرفته و دولت به صورت رسمی دستورات لازم را در همین مورد به وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها اعلام کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • m rb
    m rb | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    برا خرید و فروش با یه کپی کارت ملی باید بریم دفاتر پلیس+۱۰ ?

  • Ali Rahimi
    Ali Rahimi | ۲۰ آذر ۱۳۹۷

    گه به همه چی زدین، به اینم بزنین

مطالب پیشنهادی